کد خبر ۸۰۸۳۹ ۶۸۴ بازدید انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۲
رئیس ستاد انتخابات استان قم خبر داد:

86 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در قم تائید صلاحیت شدند/ 28نفر احراز صلاحیت نشدند

بیژن سلیمان پور گفت: 86 درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت‌ اجرایی تائید صلاحیت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بیژن سلیمان پور در سومین جلسه شورای اداری قم که در تالار کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ستاد انتخابات استان قم از اردیبهشت‌ماه سال جاری کار خود را آغاز کرده و تا امروز 40 جلسه با 250 مصوبه تشکیل داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: تدابیر لازم در بخش‌های مختلف اجرایی، فنی و آموزشی اتخاذشده است.

وی بیان کرد:دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی استان با به وجود آوردن فضایی عادلانه همراه با سلامت، امنیت، نظم و آرامش باید زمینه‌ساز حضور گسترده‌تر مردم پای صندوق‌های رای شوند و با عمل به مُر قانون نهایت بی‌طرفی را رعایت کنند.

سلیمان پور تصریح کرد: هیچ برنامه و طرحی نباید به بهانه انتخابات در قم تعطیل شود،البته باید به مسائل امنیتی در اجرای این طرح‌ها توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: بی‌طرفی دستگاه‌های اجرایی استان، موجب افزایش مشارکت مردم و افزایش اعتماد عمومی به مسئولان اجرایی در انتخابات می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت:کار ثبت‌نام هیات اجرایی و تائید صلاحیت به نحو مطلوب انجام‌شده است،در قم 201 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و 57 نفر در مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند.

وی افزود: :86 درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت‌ اجرایی تائید صلاحیت شدند و 14 درصد رد صلاحیت شده تا 4 روز برای اعتراض فرصت دارند.

سلیمان پور تصریح کرد:طبق ماده 11 قانون مجلس و 77 آئین‌نامه اجرایی خبرگان کلیه وزارت خانه وادارات و مؤسسات دولتی و شهرداری موظف هستند به استانداران و کارکنان تا خاتمه انتخابات،امکانات لازم را در اختیار قرار دهند.

شایان ذکر است این اولین مرحله از تایید کاندیداهای انتخابات مجلس در کشور و قم است. 201 داوطلب کاندیداتوری انتخابات مجلس در قم، یک نفر در زمان بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیئت اجرایی انتخابات قم،  اعلام انصراف کرد و از مابقی افراد و طبق نظر هیئت اجرایی انتخابات، 172 نفر تأیید صلاحیت و 28نفر هم رد صلاحیت شدند.

در روز 27 آذرماه، طبق قانون، فرماندار قم دلایل رد صلاحیت 28نفر را با مستندات قانونی و علت رد صلاحیت، به آنان ابلاغ کرد و آنان نیز فرصت دارند تا ظرف چهار روز آینده، نسبت به این موضوع اعتراض و درخواست بررسی مجدد کنند.