کد خبر ۸۱۸۲۶ ۱۸۶ بازدید انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۳
مدیرعامل شرکت گاز قم:

شهروندان قمی ۹.۲ درصد گاز بیشتری مصرف کرده‌اند

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه،‌ شهروندان ۹.۲ درصد گاز بیشتری نسبت به مدت مشابه پارسال مصرف کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، علیرضا نصیری روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: دراین مدت یک میلیارد و ۷۸۹ مترمکعب انرژی گاز در این استان مصرف‌ شده که این میزان در مدت مشابه پارسال،‌ یک میلیارد و ۶۶۵ مترمکعب بوده‌است.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد مشترکان، جایگزین شدن سوخت گاز به‌جای سوخت مایع، افزایش قیمت برخی حامل‌های انرژی، فعال شدن واحدهای صنعتی و کاهش دمای هوا نسبت به سال‌های گذشته از جمله دلایل افزایش مصرف انرژی گاز می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که انرژی گاز نسبت به سوخت مایع آلایندگی کمتری دارد، براساس سیاست دولت واحدهای صنعتی که در جوار شبکه‌های گازرسانی هستند باید به این شبکه متصل شوند.

نصیری با اشاره به این‌که اولویت شرکت گاز تامین گاز برای مصارف خانگی است،‌ خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که مصرف گاز درفصل زمستان افزایش می‌یابد،‌ درمواقع ضروری محدودیت‌هایی برای نیروگاه سیکل ترکیبی اعمال می‌شود تاامکان مدیریت و تامین گاز بخش‌های خانگی کشور دچار مشکل افت فشار نشود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حذف قبوض کاغذی،‌ گفت: این طرح در راستای افزایش دقت، سرعت توزیع قبوض گاز و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ صورت می‌گیرد.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح اطلاعیه‌های قطع جریان گاز در نقاط مختلف سطح شهر توسط شناسایی شماره اشتراک به تلفن همراه مشترکان ارسال می‌شود تا اطلاع‌رسانی بهتری انجام شود.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز قم،‌ تمام جزییاتی که در صورتحساب‌های کاغذی درج می‌شود، در لینک قبض برق موجود است و هیچ افزایش قیمتی نیز صورت نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حذف قبوض کاغذی گاز به‌صورت مرحله‌به‌مرحله در حال انجام است و با تکمیل شدن اطلاعات، صورتحساب‌های کاغذی حذف خواهد شد.

در حال حاضر ۴۱۰ هزار مشترک گاز در استان قم وجود دارد که ۳۷۵ هزار مشترک در بخش خانگی، چهار هزار مشترک در بخش صنعتی، ۲ هزار و ۵۰۰ و سایر مشترک‌ها نیز در بخش‌های عمومی و آموزشی هستند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/