کد خبر ۸۱۸۵۶ ۱۸۷ بازدید انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۷
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

بر اساس استاندارد‌های موجود معابر قم رنگ آمیزی می شود

نیک گفت:سال‌های گذشته خیابان‌ها و معابر به صورت سنتی رنگ آمیزی می‌شد، اما از سال گذشته هیچ رنگ آمیزی بدون طرح و نقشه انجام نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، علی نیک مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: قرارداد هفت میلیارد تومانی برای رنگ آمیزی خیابان‌ها با یکی از شرکت‌های معتبر منعقد شده که این عملیات از آذرماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان امسال نیز ادامه دارد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: در قراردادی که سال آینده منعقد خواهیم کرد ماشین آلات و رنگ از شهرداری است و تنها شرکتی را برای اجرای طرح مشخص می‌کنیم.

نیک ادامه داد: این قرارداد شامل رنگ آمیزی محوری، آرم و نقوش معابر است که به صورت گسترده در سطح شهر در حال اجرا است.

او گفت: طی سال‌های گذشته رنگ آمیزی خیابان‌ها و معابر به صورت سنتی انجام می‌شد، اما از سال گذشته هیچ رنگ آمیزی بدون طرح، الگو و نقشه انجام نمی‌شود یعنی بر اساس استاندارد‌های موجود رنگ آمیزی صورت می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: از آنجایی که رنگ آمیزی معابر و خیابان‌ها باید با طرح و الگو انجام شود بنابراین کار به کندی پیش می‌رود، اما از ارزش بیشتری برخوردار است.

نیک بیان کرد: استاندارد‌های تعیین شده که با رنگ آمیزی در خیابان‌ها نشان داده می‌شود رفتار ترافیکی راننده را تغییر می‌دهد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه رنگ آمیزی محوری و آرم و نقوش معابر به صورت یکسان در همه مناطق اجرا شده است، افزود: هدف این است که مناطقی که بیشترین مسافر و زائر در آن حضور می‌یابد و نیازمند احتیاط بیشتر رانندگان است در اولویت قرار گیرند، همچنین بار ترافیکی نیز در اولویت قرار دادن معابر مؤثر بوده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/