کد خبر ۸۱۸۶۳ ۱۷۹ بازدید انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۴

ناوگان اتوبوسرانی قم از تمام ظرفیتش برای انجام هر چه‌بهتر مراسم تشییع حاج قاسم استفاده کرد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: ناوگان اتوبوسرانی قم از تمام ظرفیتش برای انجام هر چه‌بهتر مراسم تشییع حاج قاسم استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، امیر یزدی عصر امروز در کمیته حمل‌ونقل و ترافیک استان که در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم تشییع سپهبد سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش در قم انجام شد، اظهار داشت: سازمان اتوبوس‌رانی در پی برگزاری مراسمی درخور شأن این شهدای عزیز بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تغییر مسیر مراسم تشییع از هسته مرکزی شهر به بلوار پیامبر اعظم(ص) را تصمیمی صحیح و درست ارزیابی و تصریح کرد: اگر از سمت مسجد امام حسن عسکری(ع) این مراسم برگزار می‌شد شاهد بروز مشکلات بیشتری بودیم.

وی بیان کرد: سازمان اتوبوسرانی با تمام توان و ظرفیتی که داشت در پی مدیریت انتقال مردم و مسافران از نقاط مختلف شهر به سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) بود و سعی کرد این کار به نحو احسن انجام گیرد.

یزدی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته برای ساعت 14 الی 16 بود، از شهرهای اطراف هم برای حضور در مراسم تشییع و انتقال آن‌ها به مراسم درخواست داشتیم که حتی در نیمه شعبان هم این درخواست‌ها نبود، درنتیجه یک سری اتوبوس به شهرهای اطراف و حومه قم فرستادیم.

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای انتقال شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع به مقصد گفت: تعداد زیادی اتوبوس در پارک‌سوار شمالی مستقر کردیم که این تعداد نسبت به نیمه شعبان و سایر ایام دو یا سه برابر اتوبوس بود.

وی بسیج کلیه اتوبوس‌های بخش خصوصی و دولتی برای مراسم تشییع را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: با توجه به تأخیر به وجود آمده در تشییع پیکر این عزیزان، از ساعت 15 و 30 دقیقه مجبور شدیم که از دپوی خود استفاده کنیم چراکه موجی برای برگشت به سمت پایانه آل یاسین بود و مجبور به برگرداندن مردم شدیم.

یزدی افزود: در انتقال شرکت‌کنندگان در مراسم تا ساعت 22 و 30 دقیقه مشکلی نداشتیم و از مسیرها مردم را برمی‌گرداندیم، اما از حدود ده و نیم تا یک ربع به یازده شب با موج شدید جمعیت مواجه شدیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه 300 دستگاه اتوبوس آماده خدمت‌رسانی به مردم بودند، تأکید کرد: این تعداد اتوبوس، امکان جابجایی این حجم از حاضران در مراسم را نداشت.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی از تمام ظرفیت خود برای  انجام هر چه‌بهتر مراسم تشییع استفاده کرد، یادآور شد: در فکر این بودیم از ناوگان شهرهای دیگر کمک بگیریم اما به دلیل آشنا نبودن رانندگان شهرهای دیگر به مسیرها، ممکن بود مشکل دوچندان شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/