کد خبر ۸۱۸۶۸ ۲۲۳ بازدید انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۴
در جلسه کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری قم مطرح شد؛

سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد تومانی برای اشتغال روستایی

وزارت تعاون و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امسال ۲۳۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال روستایی تخصیص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، عبداللهی،معاون برنامه ریزی فرماندار قم امروز در دومین جلسه کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم گفت:امسال وزارت تعاون کار و  رفاه اجتماعی و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)  حدود ۲۳۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی تخصیص داده است.

او ادامه داد:بنیاد برکت امسال ۱۲ میلیارد تومان برای ۳۹۰ طرح در بخش‌های استان تخصیص داده که ۱۰۳ طرح تاکنون به بانک‌ها معرفی شده است و ۱۰۳ نفر مشغول به کار شده اند.

عبداللهی گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم ۲۱۶ میلیارد تومان برای ۵۰۰ طرح و اشتغال ۱۹۰۰ نفر در روستا‌ها تخصیص داده که بخشی از آن‌ها پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی فرماندار قم افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف مانند دامداری، دامپروری، پرورش طیور، تولید پوشاک، تولید قارچ، گیاهان دارویی و امثال آن است.

عبداللهی عنوان کرد: بنیاد برکت در سال آینده نیز برای ۷۰۰ طرح دیگر در روستا‌های استان، اعتباری در حدود ۳۵ میلیارد تومان اختصاص خواهد داد.

فرماندار قم در این جلسه هدف از پرداخت این اعتبارات را ایجاد مشاغل پایدار روستایی، جلوگیری از مهاجرت و رونق تولید دانست و گفت: این طرح‌ها پس از راه اندازی قطعا راستی آزمایی نیز خواهد شد.

سلطانی مجری طرح‌های بنیاد برکت در این جلسه گفت: این بنیاد ۶۱ طرح در کهک، ۱۲۰ طرح در مرکزی، ۱۲۰ طرح در جعفرآباد، ۷۰ طرح در سلفچگان و ۱۰ طرح در خلجستان را تایید کرده است.

معاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هم در این جلسه گفت: از مبلغ ۲۱۶ میلیارد تخصیصی این وزارت، ۶۵ میلیارد تومان به دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید و ۱۵۱ میلیارد تومان به سایر بخش‌ها تخصیص یافته است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/