کد خبر ۸۲۱۹۱ ۱۸۸ بازدید انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۵

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، کارگاه آشنایی با مواد مخدر ظهر امروز با سخنرانی یکی از کارشناسان این عرصه ویژه کارمندان معاونت فرهنگی دانشجویی و خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم با موضوع شناسایی و ترک فرد مصرف‌کننده در سالن علامه طباطبایی برگزار شد.

ابراهیم بهشتی پس از معرفی انواع مواد مخدر، علائم ظاهری و اجتماعی، عوارض مصرف و علل گرایش دانشجویان به مصرف مواد مخدر را بیان کرد و در مورد فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از مصرف مواد، راهبردهای پیشگیری از اعتیاد در خانواده و دانشگاه، شناسایی فرد مصرف کننده و برخورد صحیح و ترک آن فرد توضیحاتی را ارائه داد.

حسین هزارخانی کارشناس واحد مشاوره دانشگاه علوم پزشکی قم نیز طی سخنانی اظهار کرد: گروه هدف اصلی ما دانشجویان هستند و سرپرست‌ها و ناظم‌های خوابگاه‌ها و کارمندان بخش فرهنگی به علت اینکه بیشتر با دانشجویان در تعامل هستند در خط مقدم امر پیشگیری از مصرف مواد مخدر و شناسایی مصرف‌کنندگان قرار دارند.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم پس از برگزاری این کارگاه و افزایش شناخت مسئولان نسبت به مواد مخدر، با به کار بستن تدابیر لازم و آموزش خطرات و عوارض آن، شاهد کمتر شدن میزان مصرف مواد مخدر در دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها باشیم.

هزارخانی بیان کرد: این کارگاه برای دومین بار در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شده است و با توجه به دستور معاونت اجتماعی استانداری مبنی بر اجرای طرح «یاریگران زندگی» در همه دانشگاه‌ها، برگزاری این کارگاه‌ها سازمان یافته‌تر شده و در آینده سالی دو یا سه مرتبه برای دانشجویان و کارمندان برگزار خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، طرح «یاریگران زندگی» با هدف ایجاد بستر اقدامات پیشگیرانه و بازندارنده از مواد مخدر تصویب شده و از ابتدای سال ۱۳۹۸ در مدارس و دانشگاه‌های کشور دنبال شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/