کد خبر ۸۲۸۱۴ ۴۱۱ بازدید انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵
رئیس دادگستری قم مطرح کرد؛

نقش ممتاز اصحاب رسانه درانتخابات مجلس/ نتیجه یک انتخاب تا سال‌ها ادامه دارد

رئیس کل دادگستری قم گفت: نقش اصحاب رسانه در تشخیص و انتخاب صحیح نمایندگان مجلس بسیار زیاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری،رئیس کل دادگستری قم روزیکشنبه درهمایش آموزشی پیشگیری ازتخلفات و جرایم انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درسالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، بیان کرد: اصحاب رسانه در این‌که مردم به‌درستی تشخیص دهند به چه کسانی باید رای دهند، نقش تاثیرگذاری دارند.

او ادامه داد:نقش اصحاب رسانه و فعالان عرصه چاپ و نشر در تشخیص و انتخاب صحیح نمایندگان مجلس توسط مردم، بسیار ممتاز و زیاد است.

مظفری با اشاره به این‌که اصحاب رسانه و فعالان عرصه نشر باید متوجه رسالت سنگین خود در برابر جامعه و مردم باشند، افزود: نخستین وظیفه این مجموعه اعتمادسازی است، اخبار دروغ نباید از رسانه‌ها شنیده شود، مردم باید به رسانه‌ها اعتماد کنند چراکه آنان به دنبال اخبار صحیح و درست هستند.

رئیس کل دادگستری قم ادامه داد: افکار عمومی به دست اصحاب رسانه ساخته می‌شود، فعالان عرصه علوم سیاسی اعتقاد دارند هیچ حکومتی نمی‌تواند در برابر افکار عمومی قرار گیرد و این نشان‌دهنده جایگاه رسانه‌ها در نوع تصمیم‌گیری مردم است.

مظفری گفت: الان ۴۱ سال است که دشمنان دربرابر انقلاب اسلامی قرار گرفتند، یک زمان افرادی در رسانه‌ها در برابر رژیم پهلوی فاسد مطلب می‌نوشتند که آن ارزش داشت، اما استفاده از قلم در برابر نظام اسلامی که ثمر خون هزاران شهید است چیز خوبی نیست و خیانت است.

او  بیان کرد: امروز هم که مسئله انتخابات را داریم، خیلی‌ها به‌اشتباه تلاش می‌کنند که حضور مردم در آن چشمگیر نباشد یا لااقل در انتخاب مردم تاثیر بگذارند تا انتخاب خوبی انجام نشود.

مظفری با اشاره به این‌که نتیجه یک انتخاب تا سال‌ها ادامه دارد، افزود: نماینده مجلس شورای اسلامی نقش بسیار مهمی در جامعه دارد و لازم است تا اصحاب رسانه و فعالان عرصه چاپ و نشر در انتشار هر مطلبی برای نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی رضای الهی را در دل داشته باشند.

رئیس کل دادگستری قم گفت: فعالان عرصه اطلاع‌رسانی و چاپ باید در جریان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برای شناسایی نیرو‌های ارزشی و کارآمد تلاش کنند، چرا که ممکن است اثرات آن برای یک قرن باقی باشد.

وا بیان کرد: حاصل کار اصحاب رسانه و فعالان چاپ و نشر با مادیات قابل‌مقایسه نیست و مردم بر اساس فعالیت مفید آنان بهترین تشخیص را انجام می‌دهند.

رئیس کل دادگستری قم با اشاره به اهمیت ویژگی‌هایی همچون هدف‌گیری صحیح، درخط نظام و اصول آن بودن و بر اساس قانون اساسی رفتار کردن در انتخاب نمایندگان مجلس، ادامه داد: مجلس در همه امور مهم است، برای نمونه در همین زمینه بودجه انتخاب اولویت‌های کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که نمایندگان مجلس باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند.

مظفری گفت: این‌که نماینده متوجه شود درچه موقعیتی باید چه موضعی را انتخاب کند بسیار اهمیت دارد، انتخاب یک نماینده خوب می‌تواند مجموعه حاکمیت را تقویت کند و عکس آن‌هم امکان‌پذیر است.

انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

سه نماینده از حوزه انتخابیه قم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند؛ همچنین این استان یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/