کد خبر ۸۲۹۵۶ ۵۱۶ بازدید انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
معاون دادستان قم مطرح کرد؛

تاکنون جرم انتخاباتی به دستگاه قضایی استان ارجاع نشده

سلطانی در جلسه ستاد پيشگيري از جرائم انتخاباتي گفت: تاکنون جرم انتخاباتي به دستگاه قضايي استان ارجاع نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سلطانی معاون دادستان قم در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با اعلام این خبر گفت: به تمامی نامزد‌های نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت کتبی و شفاهی، تخلفات و جرائم انتخاباتی اعلام شده و برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، لازم است نامزد‌ها در تبلیغات خود الزامات قانونی را در نظر بگیرند.

سلطانی با اشاره به این که فعالیت نامزد‌های انتخابات در فضای مجازی و تبلیغات محیطی توسط نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف رصد می‌شود افزود: مردم هم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره‌های ۳۷۱۱۷۳۰۷ و ۳۷۱۱۷۳۹۸ اطلاع رسانی کنند.

او گفت: مردم باید با حفظ هوشیاری از رای دادن به کسانی که با انواع تخلف به دنبال راهیابی به مجلس شورای اسلامی هستند جلوگیری کنند.

معاون دادستان قم از تشکیل شعبه ویژه‌ای برای برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی خبرداد و گفت: سوء استفاده مسئولان از جایگاه خود به نفع شخص خاص، واگذاری اماکن عمومی به نامزدها، انتشار شایعات علیه نامزد‌های رقیب، خرید و فروش رای، استفاده از تریبون‌های رسمی علیه نامزد‌های دیگر از جمله تخلفات و جرائمی است که دستگاه قضایی به شدت با آن برخورد می‌کند.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان هم در این جلسه از استقرار ۱۴۰۰ صندوق در ۷۰۰ شعبه اخذ رای خبر داد و گفت: تاکنون کمترین تخلفات انتخاباتی در قم حادث شده و به خاطیان تذکرات لازم داده شده است.

جعفری عمل به مر قانون در برخورد با تخلفات انتخاباتی خبر داد و افزود: محتوای تبلیغات به عهده نامزدهاست و بازرسان ارشاد و ماموران دستگاه‌های نظامی انتظامی و امنیتی در حال رصد فضای انتخاباتی استان هستند.

او افزود: تمامی نامزد‌های انتخاباتی اعم از افرادی که صلاحیت آن‌ها تایید یا رد شده موظفند پیام‌های خود را از طریق پیام رسان‌های داخلی و مجاز منتشر کنند و در صورت تخلف از این موضوع مسئولیت کلیه پیامد‌های ناشی از آن به عهده نامزد‌ها خواهد بود.

سرهنگ موالی رئیس پلیس فتای استان هم در این جلسه از رصد دقیق فضای مجازی توسط ماموران این نهاد خبر داد و گفت: نامزد‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چنان چه فعالیتی در فضای مجازی دارند باید آدرس و نام صفحه خود را به دستگاه‌های نظارتی تحویل دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان رشد بلوغ سیاسی و اعتقادات گسترده مذهبی را دو عامل افزایش مشارکت مردم استان در انتخابات دانست و گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده جوانان بین ۲۶ تا ۳۵ سال بیشترین مشارکت در انتخابات را دارند.

سرهنگ حاجی زاده با بیان اینکه انتخابات در حال تبدیل شدن به گفتمان قالب استان است تاکید کرد: نظرسنجی‌های مختلفی در زمینه انتخابات در استان در حال انجام است که همگی به خوبی نشان میدهند میزان مشارکت مردم در انتخابات آتی رو به افزایش است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/