کد خبر ۸۳۲۶۸ ۲۹۳ بازدید انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵

آمار مبتلایان به کرونا در قم به روایت نماینده قم

نماینده مردم قم در مجلس گفت: حدود 50 نفر در دو هفته براثر ویروس کرونا در قم مبتلا شدند و آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری در شهر قم کمتر از 32 نفر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز(دوشنبه، 5 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ویروس "کرونا" در قم، گفت: حدود 50 نفر در دو هفته براثر ویروس کرونا در قم مبتلا شدند و آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری در شهر قم کمتر از 32 نفر است.

وی افزود: متأسفانه اعلام خطر درباره این ویروس از سوی وزارت بهداشت دیر بود، بیش از سه هفته ما مشکل داشتیم، اکنون هم پرستاران بسیار در معرض خطر هستند و وزارت بهداشت برای اینها لباس قرنطینه نیاورده است.

نماینده مردم قم در مجلس که با ماسک بر صورت در جلسه علنی حاضر شده بود، ادامه داد:  لباس معروف به فضایی باید در اختیار پرستاران قرار می‌گرفت تا اینها راحت به بیماران رسیدگی کنند که این کار صورت نگرفت، بیش از 250 نفر در قم قرنطینه هستند و امکانات کافی برای آنان وجود ندارد، هنوز بسته‌های پیشگیری به دست مردم نرسیده و ماسک در داروخانه‌ها یافت نمی‌شود و قیمت‌ها بسیار بالاست.

امیرآبادی‌فراهانی تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر حرم‌های جمکران و حضرت معصومه (س) تعطیل شوند، شورای تأمین استان هنوز برنامه‌ای در این زمینه ندارد، دولت خطر کرونا در قم را جدی نگرفته است.

وی تصریح کرد: از وزیر بهداشت خواستم قم را قرنطینه اعلام کند، وضعیت قم بحرانی است، از آقای نمکی هم خواستم خودش به قم بیاید و در میدان عملیات را هدایت کند، این موضوع به طور قطع به اقتصاد قم لطمه می‌زند. 

نماینده مردم قم در پایان خاطرنشان کرد: عده‌ای معتقدند همه کشته‌شدگان مرتبط با کرونا ویروس نیستند، اما به طور قطع افرادی که در بیمارستان کامکار و فرقانی از دنیا رفته‌اند، براثر ویروس کرونا بوده است.

امیرآبادی گفت: متأسفانه جواب آزمایش دو کودک هم مثبت شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/