کد خبر ۸۳۴۳۵ ۳۷۲ بازدید انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۵۵
در گفتگو با دانشجو بیان شد؛

قاضی زاده: قم باید قرنطینه می‌شد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اقدامات دولت درباره مهار بیماری کرونا در کشور گفت: ویروس کرونا، ویروسی است که سریع سرایت می‌کند. البته ما باید از چینی‌ها برای اینکه ۱۹ میلیون نفر را قرنطینه کردند، تشکر کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اقدامات دولت درباره مهار بیماری کرونا در کشور گفت: ویروس کرونا، ویروسی است که سریع سرایت می‌کند. البته ما باید از چینی‌ها برای اینکه ۱۹ میلیون نفر را قرنطینه کردند، تشکر کنیم.

وی افزود: اینکه ما بتوانیم شهری را قرنطینه کنیم باید بدانیم که باید کل یک شهر را در قرنطینه نگاه داریم؛ بنابراین اگر قرار بود این اتفاق بیافتد باید از روز اول کل شهر قم قرنطینه می‌شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اینکه قرنطینه قم چقدر امکان عملی داشت به یک تصمیم حاکمیتی محکمی نیاز داشت که دولت ما توان گرفتن چنین تصمیماتی ندارد و البته مردم ما هم عادت به اینگونه زندگی ندارند، یعنی زندیگی که یعنی چهار الی پنج میلیون نفر را در خانه خودشان قرنطینه کرده و به مدت دو هفته به آن‌ها اجازه خروج ندهی- الخصوص آن‌هایی که مشاغل روز مزد دارند به مشکلات زیادی برمی خوردند؛ بنابراین این تصمیم، تصمیم سختی است.

این نماینده مجلس بیان داشت: مهار کرونا غیر از قرنطینه تدبیر دیگری نداشته و خرده کاری‌های دیگر خیلی ارزشی ندارد چراکه کرونا دارو ندارد و فقط جداسازی کار ساز است.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: باید تاکنون قم را قرنطینه می‌کردند، اما در حال حاضر زمان از دست رفته است.

این نماینده مجلس، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود تهدیدات ویروس کرونا در کشور و رد کلیات بودجه سال ۹۹، آیا مجلس در دو هفته آینده تعطیل خواهد شد و یا خیر؟ گفت: خیر. ما دستورات دیگری داریم که می‌توانیم به آن‌ها بپردازیم.

وی افزود: همواره تعطیلی مجلس باید دلایل مهمی داشته باشد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/