کد خبر ۸۴۳۳۰ ۳۷۵ بازدید انتشار : ۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۵
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم:

مشارکت بیش از 259 هزار قمی در «سامانه خودارزیابی و خوداظهاری علائم بیماری کرونا»/قم به زودی به «وضعیت سبز» می‌رسد

«سیامک محبی»، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون 259 هزار و 602 نفر در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و خوداظهاری آن‌ها تکمیل‌ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، «سیامک محبی» در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که بعد از ظهر امروز در سالن استانداری برگزار شد، به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا اشاره و اظهار داشت: این طرح با همکاری سازمان‌های مختلف به‌ویژه آموزش‌وپرورش در سطح استان در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تاکنون 259 هزار و 602 نفر در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و خود اظهاری آن‌ها تکمیل‌شده است، گفت: دانشگاه علم پزشکی قم بعد از دانشگاه‌های اصفهان، شهید بهشتی، ایلام، شیراز و زنجان ر رتبه ششم قرار دارد.

وی با بیان مطلوب بودن شرایط استان قم نسبت به سایر استان‌ها در این زمینه ابراز کرد: از این تعداد، 31 هزار و 395 نفر توسط مراکز بهداشت نیازمند پیگیری و 7 هزار و 223 نفر هم نیازمند پیگیری فوری بودند که مراقبین سلامت باید با آن‌ها تماس می‌گرفتند.

محبی بیان کرد: مراقبین سلامت در سطح استان با افرادی که خود اظهاری کرده‌اند؛ به ترتیب اولویت نیازمند پیگیری فوری، پیگیری و همین‌طور افرادی که هیچ‌گونه علامتی نداشتند، تماس گرفته و وضعیت سلامتی آن‌ها را تحت مراقبت قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه از این تعداد 121 هزار  و 366 نفر مورد غربالگری قرارگرفته‌اند، تصریح کرد: با توجه به یک‌میلیون و 327 هزارنفری که در سامانه سلامت داریم 9.14 درصد غربالگری شده‌اند و اگر بتوانیم این عدد را به عدد ده برسانیم جزو استان‌هایی هستیم که وارد نشان سبز شده‌ایم.

وی به چگونگی و نحوه شکل غربالگری اشاره و عنوان کرد: فرد اطلاعات خود را در سامانه سلامت ثبت می‌کند و متناسب با اطلاعات ثبت‌شده مراقب سلامت با وی تماس تلفنی می‌گیرد و سؤالات را بر اساس علامت‌های بیماری از او می‌پرسد، بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، اگر علامتی نداشته باشد آموزش صرف به آن‌ها داده می‌شود و در صورت داشتن علامت، متناسب با میزان و تعداد علامت‌ها به مراکز 16 ساعته فعال در سطح استان ارجاع داده می‌شوند.

محبی ادامه داد: اگر فردی نیاز به ارجاع فوری داشته باشد به بیمارستان ارجاع داده می‌شود و اگر نیازمند درمان سرپایی باشد، دارویش را دریافت و به منزل برمی‌گردد و مراقب سلامت به مدت 14 روز با وی تماس گرفته و وضعیت سلامتی او را تحت مراقبت قرار می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم به بیان تعداد فعالیت‌هایی که امروز دوم فروردین انجام‌شده پرداخت و گفت: روز گذشته تمام پرسنل بهداشت سرکار حاضر بودند و خدمات غربالگری را انجام می‌دادند، همچنین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی قم جزو دانشگاه‌هایی بوده که بیشترین حجم ارائه خدمت را داشته است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/