کد خبر ۸۴۴۵۱ ۱۲۶ بازدید انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۶

مراکز بهداشتی موظف به همکاری با شهرداری برای سوزاندن زباله‌ها هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: نصب اتوکلاو در بیمارستان‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند روش مناسبی برای کنترل گسترش آلودگی زباله‌های بیمارستانی باشد و باید زباله‌های عفونی در سایت البرز سوزانده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محسن بهشتی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت دفن اصولی زباله‌های بیمارستانی اظهار داشت: سوزاندن زباله‌ها تنها روش مورد تأیید محیط‌زیست بوده و باید همه به این سمت حرکت کنیم.

وی سایت البرز را یکی از مناسب‌ترین محل‌های دفن زباله دانست و افزود: سایت زباله‌سوزی کهریزک و بوی نامطبوع آن پایتخت را دچار مشکل کرده اما ما در سایت البرز هیچ‌یک از مشکلات کهریزک را نداشته و شهر را از نظر آلودگی هوا تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم به نقطه اختلاف سازمان محیط‌زیست و وزارت بهداشت در کل کشور بر سر زباله‌سوزی اشاره و بیان کرد: نصب اتوکلاو در بیمارستان‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند روش مناسبی برای کنترل گسترش آلودگی زباله‌های بیمارستانی باشد.

وی روش مدرن و اصولی امحای زباله‌های بیمارستانی را موردتوجه قرارداد و گفت: کشورهای پیشرفته زباله‌های عفونی خود را امحاء کرده و به سرامیک تبدیل می‌کنند اما در کشور ما چنین امکانی وجود ندارد.

بهشتی با درخواست از دکتر قدیر برای همکاری مراکز درمانی برای سوزاندن زباله‌ها  تصریح کرد: باید زباله‌های عفونی از سطح شهر و مراکز درمانی مانند مطب‌ها و مراکز درمانی  جمع‌آوری‌شده و در سایت البرز سوزانده شود.

وی با توجه به  شرایط کنونی شهر و گسترش ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی زباله‌های شهر بر اساس پروتکل‌های بهداشتی زباله‌های عفونی دفن شده و هیچ تفکیک زباله‌ای انجام نمی‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/