کد خبر ۸۴۵۱۳ ۱۴۴ بازدید انتشار : ۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۷

2 بیمارستان با ظرفیت 450 تخت به ظرفیت درمانی استان قم اضافه می‌شود

گروه استان‌ها ـ استاندار قم گفت: با تکمیل دو بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مادر 450 تخت به ظرفیت بیمارستانی استان اضافه می‌شود.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به روند راه‌اندازی دو بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مادر اظهار داشت: به دنبال شیوع بیماری کرونا در استان با توجه به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان در حال تکمیل بود، به نظر می‌آمد پیگیری جدی این دو بیمارستان، یک فرصتی طلایی برای توسعه زیرساخت‌های درمانی استان باشد.

استاندار قم افزود: در سایه موافقت هیئت دولت و ریاست مجلس با درخواست استان در تکمیل این دو بیمارستان، 60 میلیارد تومان  برای بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و 150 میلیارد تومان نیز به بیمارستان مادر اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در اولویت نخست قرار گرفت، بیان کرد: کارگروهی برای راه‌اندازی این بیمارستان تشکیل و آقایان بهشتی معاون امور عمرانی استانداری و ابرازه قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم مسئولیت راه‌اندازی این بیمارستان را بر عهده گرفتند.

ابتلای 10 پزشک و پرستار ایلام به ویروس کرونااختصاص 2 مرکز تامین اجتماعی برای انجام نمونه گیری ویروس کرونا در تهرانبهبودی حال 58 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر

استاندار قم تأکید کرد: قولی که معاون امور عمرانی استانداری و قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی به بنده داده‌اند این بوده که این بیمارستان را در تعطیلات نوروزی حداکثر تا یک هفته آینده تکمیل و راه‌اندازی کنند، پیشرفت کار خیلی خوب بوده و امیدواریم در موعد مقرر راه‌اندازی شود.

سرمست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل بیمارستان مادر عنوان کرد: به جد پیگیر راه‌اندازی این بیمارستان هستیم و ان‌شاء الله تا 45 روز آینده این بیمارستان نیز به اتمام خواهد رسید.

به گفته استاندار قم  با تکمیل این دو بیمارستان 450 تخت به ظرفیت بیمارستانی استان اضافه می‌شود.