کد خبر ۸۴۶۲۹ ۳۶۸ بازدید انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

100 هزار اتباع خارجی در قم غربالگری می‌شوند

معاون استاندار قم گفت: پالایش سلامت و غربالگری 28 هزار و 398 خانوار بالغ‌بر 100 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم در قم در مورد بیماری کرونا هدف‌گذاری شده است.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بیژن سلیمان‌پور در بیست و نهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: در جهت جلوگیری از تجمع مردم در روز طبیعت، مدیریت بحران به‌طورجدی باید وارد شود و صداوسیما مکرر این مسئله را مورد اطلاع‌رسانی قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: نتیجه و دستاورد زحمات و تلاش‌های انجام‌گرفته، کنترل نسبی بر اوضاع است و با مداومت و تشکیل مستمر جلسات و پیشگیری از اجتماعات باید در وضعیت بهتری قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه در بحث اتباع خارجی در تکلیفی که داشتیم، توفیقات خوبی به‌دست‌آمده و تا به امروز 5 مرحله بازگشت، ساماندهی و هدایت به سمت فرودگاه صورت گرفته است، تصریح کرد: در مجموع  802 نفر از اتباع هندی خارج شدند و 327 تبعه هندی در قم داریم که تحت کنترل هستند.

سلیمان پور اضافه کرد: هلال‌احمر تأمین تجهیزات و آمبولانس و کادر پزشکی و علوم پزشکی تجهیزات پزشکی را در نظر گرفته و سپاه خدماتی را به این اتباع ارائه می‌دهد تا ساماندهی آنان متمرکز و مدیریت شود و با هماهنگی و همراهی سفارت هند از کشور خارج شوند.

پنجمین مرحله بازگشت اتباع هندی به کشورشان انجام می شود/ تا عادی شدن شرایط، ورود اتباع خارجی به قم ممنوع شدرئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: همه اتباع افغانستانی در ایران خدمات سلامت دریافت می‌کنندطراحی سامانه سلامت ویژه اتباع ساکن قم

وی با تأکید بر اینکه بسیج ملی برای غربالگری اتباع خارجی نیز شکل‌گرفته است و اطلاعاتی در حوزه اداره کل اتباع در مورد کارت هویت و گذرنامه و طرح دانش‌آموزی و مشاغل وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه پالایش سلامت و غربالگری 28 هزار و 398 خانوار بالغ‌بر 100 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم در قم هدف‌گذاری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم عنوان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی نتایج خوبی در پیشگیری از کروناویروس داشته است و این طرح به‌خوبی تبیین و ابلاغ شد و باید از ظرفیت‌های استان برای اجرای طرح استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کنترل ورودی قم یکی از رویکردهای مهم این طرح است گفت: 8 ورودی اصلی که سه مورد آن در محدوده شهری بوده به‌خوبی کنترل می‌شود و نیروی انتظامی شبانه‌روز در این ورودی‌ها مستقر است.

سلیمان‌پور عنوان کرد: باید در اوج اقتدار، تلاش کرد مردم ناراضی نشوند و در شرایط سخت قرار نگیرند اما قاطعیت برای اجرای طرح باقی است تا اثربخشی آن را ببینیم.

وی بیان کرد: کنترل ورودی‌های شهر در روز طبیعت به‌طورجدی در دستور است و مردم قم نیز نباید به‌هیچ‌عنوان از شهر خارج شوند، در داخل شهر نیز محدودیت ترافیکی جدی ایجاد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: اصناف نیز در طرح تعطیلی صنوف غیرضروری، مشارکت خوبی داشتند، باید در جهت تعطیلی این واحدها، با اصناف ملایمت داشت، آن‌ها نیز برادران ما هستند که گرفتاری‌های معیشتی دارند و باید به‌گونه‌ای مدیریت کرد که آن‌ها متضرر نشوند.