کد خبر ۸۶۷۶۰ ۲۷۵ بازدید انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷

آزادی 73 زندانی غیرعمد از زمان شیوع ویروس کرونا در قم

معاون مدیرکل امور زندان‌ها از آزادی 73 نفر زندانی غیرعمد با بدهی برابر 3 میلیارد و 600 میلیون تومان از زمان شیوع ویروس کرونا در قم خبر داد و گفت: در سال 98 نیز 254 نفر از زندانیان غیرعمد به کمک خیرین آزاد و به آغوش خانواده بازگردانده شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، اکبر احمدی با حضور در یک‌صد ‌و چهل و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد دیه استان قم در سال 98 پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه امسال به علت شیوع ویروس کرونا مراسم گل‌ریزان برای آزادی زندانیان برگزار نشده و این برنامه در فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی تاریخ آغاز به کار ستاد دیه را از سال 69 اعلام کرد و افزود: این ستاد در جهت آزادی زندانیان غیر عمد فعالیت‌های خوبی داشته و هر ساله تعداد زیادی از زندانیان به آغوش خانواده بازگردانده می‌شوند.

معاون مدیرکل امور زندان‌ها از آزادی 254 نفر در سال 98 خبر داد و گفت: 254 در سال 98 با کمک خیرین آزادشده و از زمان شیوع کرونا نیز 73 نفر با بدهی بالغ‌بر 3 میلیارد و 600 میلیون تومان که 2 میلیارد تومان با گذشت شکات همراه بوده به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

وی کمک خیرین را از ابتدای ماه رمضان عددی بالغ‌بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: برای آزادی 50 درصد زندانیان غیر عمد نیازمند 5 میلیارد تومان پول هستیم تا این افراد به جامعه برگردانده شوند.

احمدی انتظارات اداره کل امور زندان‌ها از مجموعه مدیریت شهری را بیان و تصریح کرد: ما خواستار اختصاص همه حقوق شهروندی به زندانیان بوده و امیدواریم زندانیان نیز مانند شهروندان عادی از خدمات شهری بهره‌مند شوند.

وی برنامه‌های اداره کل امور زندان‌های استان قم را در جهت بازگرداندن زندانیان به جامعه دانست و تأکید کرد: برای ارتقاء وضعیت فرهنگی و باز اجتماعی کردن زندانیان نیازمند حمایت‌های بیشتری از طرف مدیریت شهری و استانی هستیم.

معاون مدیرکل امور زندان‌ها خانواده وابسته به زندان را درمجموع 80 هزار نفر خواند و خاطرنشان کرد: همکاری خوب بنیاد تعاون وحرفه آموزی وصنایع زندانیان استان قم با شهرداری قم باعث اتفاقات خوبی در این حوزه بوده و خدمات و تولیدات خوبی توسط زندانیان انجام می‌شود.

وی خواستار مطالبات معوق بنیاد تعاون وحرفه آموزی وصنایع زندانیان استان قم از شهرداری شد و گفت: محیط زندان قم امروز شبیه مجموعه‌ای آموزشی و کارآفرینی برنامه‌ریزی‌شده و امیدواریم با تأمین به‌موقع مواد اولیه و معوقات به ادامه این مسیر کمک شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/