کد خبر ۸۶۷۷۱ ۲۰۰ بازدید انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۳
در دوران مبارزه با کرونا؛

۵۲ درصد از جمعیت کیفری قم از زندان آزاد یا به مرخصی رفتند

قم - رئیس کل دادگستری استان قم گفت: در دوران مبارزه با ویروس کرونا ۵۲ درصد از جمعیت کیفری استان در قالب‌های مختلف آزاد یا به مرخصی رفته‌اند و این احکام تا رفع کامل آلودگی تمدید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)a به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی مظفری در جلسه شورای معاونین دادگستری کل استان قم اظهار داشت: بنده از دادستان و معاونین محترم در خصوص مرخصی زندانیان در دوران مبارزه با ویروس کرونا تقدیر و تشکر می‌کنم، دستگاه قضائی استان با زحمات شبانه روزی این عزیزان موجبات مرخصی یا آزادی زندانیان فراهم شد.

وی گفت: در دوران مبارزه با ویروس کرونا ۵۲ درصد از جمعیت کیفری استان در قالب‌های مختلف آزاد یا به مرخصی رفته‌اند و این احکام تا رفع کامل آلودگی تمدید شده است و این فرصت خوبی است تا بشود مجازات‌های جایگزین حبس برای محکومین مالی در نظر گرفت، زندان فقط برای مجرمین حرفه‌ای است، کسانی که آزاد بودن آن‌ها به جامعه آسیب می‌رساند.

رئیس کل دادگستری استان قم در ادامه گفت: در خصوص زندانیانی که با توجه به موضوع کرونا اخیراً آزاد شده‌اند به نیروی انتظامی ابلاغ شده است که اگر جرمی در استان صورت گرفت تحقیق شود آیا از مجرمین، از زندانیان آزاد شده اخیر بوده‌اند یا خیر تا کنون گزارشی مبنی بر این موضوع واصل نشده است و این موضوع نشان دهنده این است که حضور بعضی از زندانیان در زندان لازم نیست.

وی در بحث پرونده‌های معوق اظهار کرد: دستگاه قضائی استان در خصوص پرونده‌های معوق بسیار خوب عمل کرد، اگر موضوع کرونا پیش نمی‌آمد تا نیمه اول سال ۹۹ هیچ پرونده معوقی نداشتیم، انشاالله با عادی شدن شرایط موضوع پرونده‌های معوق با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام مظفری در خصوص امنیت مخصوصاً سرقت نا فرجام از طلا فروشی در استان گفت: در جلسه شورای تأمین از فرمانده محترم نیروی انتظامی خواسته شد تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمین اقدام نمایند، نباید مجرمین تا این حد جرئت پیدا کنند که امنیت استان را به مخاطره بیندازند، دادستان هم پیگیر موضوع هستند در ضمن باید موضوع پیشگیری از موضوع سرقت طلا فروشی‌ها، بانک‌ها و … در استان پیگیری و به نتیجه برسد.

رئیس کل دادگستری استان قم در پایان گفت: انشاالله در روزهای آتی با رعایت فاصله گزاری و دستورالعمل‌های بهداشتی ملاقات‌های مردمی از سر گرفته خواهد شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام غریب، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم و حجت الاسلام قربانی، رئیس شوراهای حل اختلاف استان استان قم گزارشی از عملکرد واحد تحت مدیریت خود را ارائه و نظرات و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/