کد خبر ۸۶۷۹۹ ۲۵۳ بازدید انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

زندانیان جرائم مالی غیرعمد از درآمد موقوفات آزاد می‌شوند

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه قم گفت: برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد از محل موقوفات و درآمد امام زاده ها اقدام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام عباس اسکندری در برنامه نسیم سحر که در امام زاده جعفر شهید(ع) برگزار شد، اظهار‌داشت: خدمت صرفا مادی نیست و یکی از موضوعاتی که در روایتی به آن تاکید شده این است که انسان مومنی را شاد کند.

وی افزود: شاد کردن به این معنا نیست که لطیفه ای بگوییم و شخص مومن را خوشحال کنیم بلکه گره ای از کار زندگی آن شخص باز کنیم، ممکن است مشکلات تحصیلی و کار باشد و باید در راستای رفع آن مشکل اقدام کنیم.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه قم بیان کرد: ممکن است خدمت در موضوع مالی خود را بیشتر نشان دهد چون ملموس تر است ولی اگر در موضوعات فرهنگی، اخلاقی و معنوی مطلبی ارائه بدهیم و کسی را راهنمایی کنیم که از مسیر اشتباه بازگردد این موضوع ارزش بیشتری دارد تا اینکه به وی پولی بدهیم.

اسکندری عنوان کرد: انسان هر خدمتی را انجام بدهد خدمت محسوب می شود، از گذشته ضرب المثل بود که یک سنگ از راه مردم برداری نیز خدمت است و مصادیق خدمت متنوع و مختلف است.

وی با اشاره به اقدامات اوقاف استان بیان کرد: برخی افراد به خاطر مشکلات مالی به زندان افتادند که زندانیان جرایم مالی غیر عمد هستند از محل موقوفات و درآمد امام زاده ها برای آزادی آنها اقدام می شود و همچنین برای تحصیل دانش آموزان محروم و مستمند نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه قم تصریح کرد: مردم ایران علی رغم اینکه از ناحیه برخی ملت و دولت ها مورد ستم قرار گرفتند ولی هیچ گاه به هیچ ملتی ستم نکردند و عنایتی که خداوند به مردم ایران اسلامی دارد به خاطر نجابت آنها است، مسئولین باید این موضوع را قدر بدانند چون با همت و فداکاری مردم سرکار آمدند.

اسکندری ادامه داد: ملت ایران همواره قدر مسئولین خدمتگذار را می دانند و در مراسم تشییع شهادت سردار سلیمانی حضور مردم بی نظیر بود و قدر مسئولی که خالصانه خدمت کند را به خوبی می داند.

وی افزود: با توجه به شرایطی که به خاطر کرونا در دنیا ایجاد شد، معیشت مردم با مشکلاتی روبرو شد و که در این زمینه افرادی که از نظر مالی وضع خوبی دارند باید به نیازمندان کمک کنند.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه قم بیان کرد: در زمینه رزمایش کمک مومنانه که بسیار عظیم برگزار شد مردم مشارکت بسیار خوبی داشتند، کشورهای غربی با ادعای تمدن و حقوق بشر در زمینه کرونا نقاب شان کنار رفت و مشخص شد همه حرف های آنها شعار است.

اسکندری با تاکید بر اینکه ویروس کرونا چهره واقعی آمریکا و اروپا را نشان داد، گفت: این موضوع اثبات کرد که این کشورها فقط ادعا دارند و انسان دوست نیستند ولی در مقابل مردم ایران اسلامی نیز واقعا زحمات زیادی برای مقابله با کرونا کشیدند.

وی خاطرنشان کرد: امروز خداروشکر دارای انسجام هستیم که به خاطر وجود مقام معظم  رهبری است، این موضوع  افتخار است که کسی برای ما حکومت می کند که عالم و عادل و از اولاد حضرت زهرا(س) است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/