کد خبر ۸۶۸۲۱ ۱۴۰ بازدید انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۹

تشکیل 565 پرونده تخلف در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به گشت‌ها و بازرسی‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان گفت: طی این مدت قریب به 8 هزار بازرسی انجام شده که 565 پرونده به ارزش 368 میلیارد ریال تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمود سیجانی امروز در پنجمین جلسه تنظیم بازار استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با بیان اینکه درخصوص استفاده از ژل ضدعفونی و دستکش مشکلی در استان نداریم، اظهار داشت: متاسفانه مردم استفاده از ماسک را کم کرده و کاهش داده‌اند که این مسئله نگران کننده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه با تاکید بر مقابله جدی با احتکار کنندگان خودرو اظهار داشت: در جهت حفظ آرامش بازار خودرو یکی از اقداماتی که در سطح ملی در حال انجام است این بوده که تمامی پارکینگ‌ها چه دولتی و خصوصی باید میزان دپوی خودروی خود را در سامانه جامع انبارها ثبت و اعلام کنند.

وی تأکید کرد: در صوت عدم ثبت در سامانه جامع انبارها  به گشت مشترکی که توسط تعزیرات، نیروی انتظامی و سازمان صمت انجام می‌شود اعلام شده این کار به عنوان احتکار محسوب و برخورد قانونی  انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به مهلتی که به کلیه پارکینگ‌ها داده شده نسبت به تعیین تکلیف خودروها اقدام کنند.

سیجانی در خصوص توزیع اقلام اساسی ماه مبارک رمضان نیز گفت: خوشبخانه یکی از استان‌هایی بودیم که این سهمیه به طور کامل جذب شد و در امر توزیع هیچ مشکلی نداشتیم، حتی این اقلام در میان قرارگاه‌های مردمی که در طرح مواسات مشارکت داشتند، توزیع شد تا به دست نیازمندان برسد.

وی تدابیر اندیشیده شده در جهت کاهش قیمت برخی اقلام حبوبات را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: با یک سری اقدامات ویژه نظارتی شاهد کاهش 87 درصدی قیمت این اقلام در استان بودیم که یکی از اقدامات خوب تنظیم بازار بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به گشت‌ها و بازرسی‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: قریب به 8 هزار بازرسی انجام شده که 565 پرونده به ارزش 368 میلیارد ریال تشکیل شده است که همگی به تعزیرات معرفی شده‌اند.

سیجانی در پایان به اختلاف نظر میان کشتارگاه‌ها و قصابی‌ها در تعیین قیمت دام اظهار داشت: باید بین میزان دام زنده و قیمتی که در قصابی‌ها عرضه می‌شود یک تعادلی ایجاد شود، اما تعرفه‌ای را کشتارگاه‌ها به عنوان کشتار به عنوان یک درصد معین می‌گرفتند که مورد اختلاف کشتارگاه‌ها و قصابی‌ها بود که در این جلسه برطرف شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/