کد خبر ۸۶۸۳۸ ۲۶۸ بازدید انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۲

آسانسور بر روی پل های عابر پیاده قم نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از نصب آسانسور در پل عابر پیاده ابتدای خیابان عمار یاسر به‌صورت آزمایشی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، به نقل از شهرداری قم، علی نیک،مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر لزوم مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده در سطح شهر، اظهار کرد: با توجه به استفاده نکردن مردم از پل‌های عابر پیاده معمولی، ساخت پل‌های عابر پیاده غیرمکانیزه از دستور کار خارج‌شده است.

او استفاده همه افراد جامعه از پل عابر پیاده را یکی از اولویت‌های سازمان در طراحی پل‌های عابر پیاده عنوان کرد و افزود: در سال ۹۹ به دستور شهردار چهار پل عابر پیاده در ۴ نقطه شهر مجهز به پله‌برقی می‌شود.

نیک ادامه داد: این چهار پل به ترتیب در پردیسان، خیابان آذر، خیابان امام و ابتدای خیابان یزدانشهر بوده و به‌زودی عملیات نصب پله‌برقی آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ، نصب پله‌برقی را علاوه بر هزینه سنگین نیمه کارآمد توصیف کرد و گفت: متأسفانه نصب پله‌برقی نمی‌تواند برای همه افراد جامعه مانند معلولین ویلچر سوار، زنان دارای کالسکه و سالمندان کارایی داشته و باید از روش‌های نوینی در ارائه خدمات استفاده کنیم.

او نصب آسانسور در پل‌های عابر پیاده را موردتوجه قرارداد و بیان کرد با نصب آسانسور همه افراد جامعه با شرایط خاص نیز از پل عابر پیاده می‌توانند استفاده کنند و در صورت اجرای آن می‌توانیم خیابان را با نرده هم جداسازی کنیم.

نیک از اجرای آسانسور در پل عابر پیاده ابتدای خیابان عمار یاسر در یک ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: بر روی این پل به‌صورت پایلوت آسانسور نصب‌شده و در صورت رضایت شهروندان و بازدهی مناسب از این به بعد پل‌های عابر پیاده را با آسانسور اجرا می‌کنیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/