کد خبر ۸۸۴۱۷ ۷۸۰ بازدید انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۵
در پی دستور رییس جمهور کشورمان،

ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در ادارات دولتی ممنوع شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: طبق ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا استفاده از خدمات اداری، حمل و نقل شهری و... مشروط به استفاده از ماسک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بیژن سلیمان‌پور ظهر شنبه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس خود با ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۵ تیر ماه استفاده از ماسک در اماکن سرپوشیده، وسایل حمل و نقل عمومی و ادارات دولتی اجباری است و شهروندان باید برای بهره‌گیری از این خدمات از ماسک استفاده کنند.

به گفته وی، در ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی اگر فردی برای گرفتن خدمت ماسک نداشت از بدو ورود از ورود او جلوگیری می‌شود، هم‌چنین دستگاه اجرایی باید کارمندان خود را ملزم به استفاده از ماسک کنند.

سلیمان‌پور با تاکید بر اینکه ضمانت اجرای این ابلاغیه پیگیری تخلف از طریق مراجع قضائی است گفت: به وزارت صمت هم توصیه شده است نسبت به توزیع و تهیه ماسک‌های ارزان‌قیمت برای مردم به صورت جدی برنامه‌ریزی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به کاهش همکاری و حساسیت شهروندان بعد از فروردین درباره کرونا ویروس، گفت: در فروردین ماه با تلاش کادر درمانی، به‌ویژه همکاری خوب مردم قم، میزان ابتلاء به بیماری کاهش یافت، چنانچه در ابتدای شیوع بیماری مردم قم ۸۶ درصد همکاری داشتند ولی در شرایط کنونی همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها و حساسیت نسبت به کرونا کاهش یافته است.

سلیمان‌پور با اشاره به افزایش آمار ابتلاء به بیماری با کاهش پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، بیان کرد: با توجه به کاهش فاصله‌های اجتماعی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی آمار ابتلاء به بیماری در استان‌‎ها و در قم افزایش یافته است؛ هر چند وضعیت قم هنوز نگران‌کننده نیست، اما اگر این امر ادامه یابد با آمار بیشتری می‌شود و دوباره به وضعیت قبلی بازخواهیم گشت.

وی گفت: رئیس‌جمهور تاکید دارند دستگاه‌های دولتی خدمات را به‌طور غیرحضوری به شهروندان ارائه کنند، لذا توسعه دولت الکترونیک در این شرایط اهمیت دارد.

سلیمان‌پور تاکید کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین ستاد استانی مقرر شد از برگزاری هرگونه مجلس عروسی، ختم یا تجمعی پرهیز شود، چراکه در استان‌های کشور دلیل مهم افزایش بیماری همین اجتماعات بوده است، اما اگر اجتماعی لازم‌الاجرا است باید با جمعیت محدود و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گفته وی، همه کارشناسان و متخصصان امر بهداشت و سلامت با کاهش نسبی بیماری در فروردین ماه بر این عقیده بودند که ما از دوران مدیریت بیماری وارد مرحله مهار و ریشه‌کنی آن خواهیم شد ولی با توجه به تغییر رفتار اجتماعی مردم و پیچیدگی رفتار این ویروس، اکنون با رشد آمار ابتلاء روبه‌رو هستیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/