کد خبر ۸۹۳۵۲ ۳۲۲ بازدید انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷
مداح اهل بیت در گفت‌وگو با قم‌نا:

هیئات در بحث کنترل شیوع کرونا امتحان پس داده و خوش درخشیده‌‌اند

«هادی خادم الحسینی» با بیان این‌که شاید مراسم امسال از لحاظ شکل و فرم با سالهای قبل تفاوت داشته باشد؛ در خصوص طرح‌های هیئات جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: برنامه‌های الان به فضای اجرایی ایام می‌خورد؛ این‌که هیئات عزاداری‌هایشان را در فضای عمومی و باز برگزار کرده و یا این‌که معتنابه مریضی‌های موجود، نکات بهداشتی لازم را نیز رعایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، شیوع ویروس کرونا در کشور، علاوه بر کسب و کارها بر بسیاری از مراسمات تاثیر سوء داشته است. در این بین برای شیفتگان اهل بیت (علیهم السلام) هیچ چیزی سخت‌تر از این نبود که این بیماری موجب تعطیلی هیئات شود.

در واکنش به این موضوع، بسیاری از علما و دل باختگان مکتب حسینی با گلایه از برخی تصمیمات در خصوص تعطیلی و یا نحوه برگزاری مراسمات عزاداری، بر حضور فیزیکی در هیئات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرده‌ و از جوانان هیئتی درخواست کرده‌اند که در کنار جامعه پزشکی طرح‌های متنوعی را برای برگزاری مراسم عزای ماه محرم ارائه کنند.

در همین زمینه «هادی خادم الحسینی» مداح اهل بیت در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) اظهار داشت: بچه‌های هیئتی در ایام عفونت‌زدایی از معابر و خیابان‌ها و کمک مومنانه به آسیب‌دیدگان و محرومان، در فضای شهری و کشوری کمک حال دولت و نیروهای بهداشتی بودند.

این مداح اهل بیت در ادامه افزود: هیئات پیش‌تر امتحان خودشان را پس داده و خوش درخشیدند و اکنون نیز برای اداره فضای خودشان و مدیریت و برگزاری مراسمات عزادارای ایام محرم آمادگی بیشتری دارند.

خادم الحسینی با بیان این‌که شاید مراسم امسال از لحاظ شکل و فرم با سالهای قبل تفاوت داشته باشد؛ در خصوص طرح‌های هیئات جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: برنامه‌های الان به فضای اجرایی ایام می‌خورد؛ این‌که هیئات عزاداری‌هایشان را در فضای عمومی و باز برگزار کرده و یا این‌که معتنابه مریضی‌های موجود، نکات بهداشتی لازم را نیز رعایت کنند.

وی در پایان گفت: با سوابقی که بچه‌های هیئتی در بحث شیوع بیماری کرونا از خودشان نشان داده‌اند؛ ماه محرم پیش‌رو، محرم خوبی برای نوکر اهل بیت (علیهم السلام) خواهد بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/