کد خبر ۸۹۴۰۵ ۱۵۹ بازدید انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

مشاوران املاک قم زیر ذره بین نظارت می روند

معاون دادستان قم از تشکیل تیم نظارت بر مشاوران املاک و رصد فضای مجازی مرتبط با بازار زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حمزه زارعی، معاون دادستان استان قم، گفت:به منظور  احقاق حقوق عامه تیم  بازرسی و نظارت بر مشاوران املاک و رصد فضای مجازی در زمینه  بازار زمین و مسکن  در استان قم تشکیل شد.

او افزود:این تیم‌ها متشکل از نمایندگان اصناف، اتحادیّه مربوطه، اداره نظارت بر اماکن و نیروی انتظامی بوده و تحت نظر دادستانی به صورت دوره‌ای بر مشاورین املاک، شناسایی دلال‌ها و معاملات ملکی که موجب اخلال در بازار مسکن و افزایش بی رویه و بدون ضابطه قیمت مسکن می‌شوند نظارت و موارد تخلف و جرم را به مراجع مربوط اعلام خواهند کرد.

زارعی بیان کرد: در قدم اول تمام مشاورین املاک می‌بایست دارای مجوز‌های مربوطه بوده و حتما تمامی معاملات با قولنامه دارای کد رهگیری انجام و تمامی بخشنامه‌ها و قوانین مربوطه به درستی و کامل اجرا شود تا با شفافیت بتوان بر امور مربوط به املاک نظارت و از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

معاون دادستان قم افزود: بازرسی‌ها از منطقه پردیسان شروع خواهد شد و در سایر مناطق استان نیز به‌صورت هم زمان ادامه خواهد یافت.

زارعی عنوان کرد: دادستانی قم با جدیت پیگیر تخلفات مرتبط با بازار مسکن بوده و با کسانی به هر نحو در بازار زمین و مسکن اخلال ایجاد کنند با قاطعیت برخورد و بنگاه مشاوره املاک مرتبط با آن‌ها پلمب خواهد شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/