کد خبر ۸۹۵۴۴ ۵۰۷ بازدید انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴
جدال کنکور و کرونا:

برگزاری یا تعویق کنکور سراسری 99، نمایندگان مردم «قم» چه می‌گویند!؟

موضوع برگزاری کنکور سراسری سال 99 در شرایط افزایش تصاعدی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، به چالش این روزهای خانواده‌های جوانان کنکوری و مسئولان تصمیم گیرنده‌ی در این خصوص تبدیل شده است. در همین زمینه نمایندگان استان قم، به صورت جداگانه نظراتشان را در این زمینه ابراز داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، موضوع برگزاری کنکور سراسری سال 99 در شرایط افزایش تصاعدی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، به چالش این روزهای خانواده‌های جوانان کنکوری و مسئولان تصمیم گیرنده‌ی در این خصوص تبدیل شده است.

مخالفان برگزاری این آزمون سرنوشت ساز از نگرانی خانواده‌های کنکوری و خطر ابتلای آزمون دهندگان به بیماری کرونا سخن می‌گویند و معتقدند که از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی هرچه‌ قدر هم سخت‌گیری شود؛ بازهم جمع کردن تعداد زیادی از افراد در یک محیط سربسته می‌تواند خطر آفرین باشد. از طرفی تجربه‌های قبلی از جمله کنکوری دکتری هم نشان می‌دهد برخی داوطلبان علیرغم حساسیت‌های موجود، دستورالعمل‌های بهداشتی را پشت گوش انداختند.

در مقابل، موافقان برگزاری کنکور 99 می‌گویند که تضمینی نیست که در روزهای آتی، اوضاع شیوع کرونا بهتر شود. از طرفی هم با شروع فصل سرما همزمانی بیماری «آنفولانزا» با «کرونا» را خواهیم داشت و همین الآن هم بسیاری از شهروندان، بی‌توجه به وضعیت قرمز برخی استان‌ها در گشت و گذار به سر می‌برند. معاون وزیر بهداشت می‌گوید: "جمعیت کل کنکور در کشور به اندازه جمعیت یک روز در ساحل مازندران و گیلان نیست؛ بچه‌ها می خواهند کنکورشان را بدهند، اعصابشان خراب است."

در همین زمینه نمایندگان استان قم، به صورت جداگانه نظراتشان را در این زمینه ابراز داشتند:

«علیرضا زاکانی» در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: "یکی از موانع بالندگی ایران عزیز، نظام ناکارآمد آموزش در کشور از جمله امتحان کنکور است. کمترین کار در شرایط موجود کرونا، تعویق کنکور تا ایجاد تمهیدات ضروری حفظ آرامش روحی و سلامت جسمی جوانان و خانواده آنهاست که نیازمند دقت و مسئولیت پذیری متصدیان آن در وزارت علوم می باشد."

«احمد امیرآبادی فراهانی» عضو هیئت رییسه و نماینده دیگر مردم قم در حساب توییترش نوشت: "داوطلبانی که خواستار تعویق کنکورند دو گروهند: اول موافق تعویق که سال اول است در آزمون شرکت می کنند. گروه دوم مخالف تعویق که قبلا سابقه  شرکت در آزمون دارند. ستاد ملی کرونا باید در این زمینه تصمیم درست ،قاطعی بگیرد که سلامت افراد به خطر نیفتد."

«مجتبی ذوالنوری» رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس و نماینده مردم قم نیز با مخالفت با برگزاری کنکور اظهار داشت: "اگر برگزاری ‎کنکور برای شرکت‌کنندگان یا برگزارکنندگان آن چه در ایاب و ذهاب و چه در زمان برگزاری کنکور ریسک و تهدید به دنبال داشته باشد طبیعتا نباید برگزار شود. ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، کمیسیون‌های آموزش و بهداشت باید دقیقاً همه جوانب این موضوع را بسنجند."

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/