کد خبر ۸۹۶۵۰ ۳۱۹ بازدید انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۴
توصیه های کرونایی ستاد پاسخ به بحران قم:

وضعیت «قرمز» است؛ شهروندان تا حد امکان از خانه خارج نشوند

ستاد پاسخ به بحران استان قم با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونایی قم، طی اطلاعیه‌ای از هم‌استانی‌ها تقاضا کرده است به منظور کنترل ویروس کرونا و کمک به پرسنل خدوم و خستگی‌ناپذیر مراکز درمانی ضمن ماندن در خانه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیان شده به موارد زیر توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونایی قم، از هم‌استانی‌ها تقاضا کرده است به منظور کنترل ویروس کرونا و کمک به پرسنل خدوم و خستگی‌ناپذیر مراکز درمانی ضمن ماندن در خانه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیان شده به موارد زیر توجه داشته باشند.

۱_ تا حد امکان در خانه بمانند. در صورت ضرورت برای حضور در جامعه از ماسک استفاده  و فاصله گذاری اجتماعی حداقل ۱.۵ متر را رعایت کنند.

۲_ از صاحبان تمامی مشاغل و اصناف تقاضا دارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در محل کسب و کار خود جدی بگیرند تا مجبور به تعطیلی آن‌ها نشویم.

۳_ با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خدمت تمامی دلدادگان علوی وسادات بزرگوار تقاضا دارد برای حفظ سلامتی آحاد جامعه از مراسم دید و بازدید در روز عید غدیر خم پرهیز و با استفاده از شبکه‌های مجازی و غیر حضور این عید بزرگ را جشن گرفته و سنت حسنه را به صورت مجازی به‌جایی آورند.

۴_ از شرکت در مراسم عروسی؛ عزاداری؛ ترحیم وتشیع جنازه پرهیز نمایند و در صورت لزوم به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند که در شرایط وضعیت قرمز تعداد افراد شرکت کننده بیشتر از ده نفر نبوده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

۵_ در این شرایط حساس بار دیگر از هم استانی‌ها تقاضا دارد هم چون دوره قبل که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تعداد بستری‌ها کاهش یافت و حتی استان در مرز وضعیت سفید قرار گرفت تمامی تلاش و کوشش خود را به‌کار گیرند تا در این مرحله نیز بتوانیم همچون موج اول بیماری را کنترل و تعداد مبتلایان را کاهش دهیم.

۶_ مدیران و کارکنان ادارت موظفند رعایت پروتکل‌های بهداشتی را صددرصد رعایت نموده و به‌گونه‌ای برنامه ریزی نمایند که اربابان رجوع تا حد ممکن برای انجام کار‌های اداری به ادارت مراجعه ننموده از طریق تلفن و یا بستر شبکه دولت اقدام نمایند. 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/