کد خبر ۸۹۶۵۷ ۱۳۱ بازدید انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۳

لاین دوچرخه‌سواری تا ماه آینده در قم ایجاد می‌شود

معاون شهردار قم گفت: لاین دوچرخه‌سواری تا ماه آینده در قم ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، عباس ذاکریان امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به استقبال شهروندان قم از دوچرخه اظهار داشت: برای اولین بار طرح جامع دوچرخه در سطح شهر توسط شهرداری تهیه شد و مصوبه شورای هماهنگی استان را اخذ کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در حدود 180 کیلومتر از خیابان های شهر در طرح جامع مسیر ویژه دوچرخه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: تنها مدل حمل و نقلی که در ایام کرونا بسیار مورد استقبال قرار گرفت و برخلاف حمل و نقل عمومی بر آن تاکید شد، استفاده از دوچرخه در سطح شهر است.

ذاکریان بیان کرد: با طرح فاصله گذاری اجتماعی عملاً استفاده ازحمل و نقل عمومی از رونق افتاد، اما استقبال شهروندان از دوچرخه افزایش چشمگیری دارد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل همین استقبال شهروندان به ویژه در ایام کرونایی، فروش 4 ماهه دوچرخه در قم، معادل یک سال گذشته است.

ذاکریان عنوان کرد: بسیاری از کشورها شاخصه‌های استفاده از دوچرخه در ایام کرونا را در نظر گرفتند و بخشی از لاین‌های خیابان‌ها را به طور موقت به دوچرخه اختصاص دادند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح شهرداری در مورد ایجاد زیرساختهای لازم برای استفاده از دوچرخه اماده است و تا ماه آینده راه اندازی لاین‌های دوچرخه به طور موقت و در ادامه برای دزارد مدت ادر قم احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باید به سمت و سوی استفاده آسان از دوچرخه در سطح شهر حرکت کند تا در جهت حفظ سلامت شهروندان بتوانیم قدم‌های خوبی برداریم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/