کد خبر ۸۹۸۶۶ ۱۲۱۰ بازدید انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

کنترل تورم به سبک هدیه روز خبرنگار

سید جواد اشرفی

در روزهای نخستی که حرفه خبرنگاری را آغاز کرده بودم در اوایل دهه 80 برای مراسم روز خبرنگار و تجلیل ویژه این روز، از هر رسانه یک نفر معرفی و در این مراسم با لوح تقدیر و سکه تمام بهار آزادی از خبرنگاران معرفی شده تقدیر می شد.

این رویه چند سالی ادامه داشت و بعد از گذشت 4 سال، سال پنجم نوبت به من رسید و بر اساس یک نوبت نانوشته باید به عنوان خبرنگار معرفی می شدم به مراسم روز خبرنگار تا هدیه ویژه که همچنان سکه تمام بهار آزادی بود را دریافت کنم ولی سبک و سیاق تجلیل از آن سال عوض شد و تعداد بیشتری به مراسم روز خبرنگار معرفی شدند تا آنها هم از این هدیه بی نصیب نمانند البته رقم تخصیص یافته برای هدیه خبرنگاران ثابت مانده و بر تعداد بیشتری تقسیم می شد و البته به این شیوه تعداد بیشتری تجلیل می شدند.

رویه چند سالی ادامه پیدا کرد و یک سال خبر خوش آمد که رئیس جمهور قرار است به خبرنگاران لب تاب بدهد و اسم من نیز در لیست دریافت کنندگان لپ تاب قرار گرفت تا لحظه آخر. البته بگذریم از اینکه لب تاب به هدیه نقدی تبدیل شد ولی مدیرکل وقت ارشاد قم به دلیل مشکلات سیاسی و خصومت های شخصی با رسانه ای که من در آنجا کار می کردم اسم بنده را از لیست خط زد و از 300 هزارتومانی که در آن زمان نزدیک به سه برابر حقوق یک ماهم بود محروم شدم.

در سال های اخیر مدیران بسیاری آمده و رفته اند و مدل های مختلفی از مراسم های روز خبرنگار برگزار شده است؛ زمانی این مراسم ها در فضای صمیمی و بدون تکلف برگزار شده و برخی اوقات هم این مراسم به تالارهای مجلل کشیده شده است. اما یک نکته در همه این سال ها ثابت مانده و آن هم میزان اعتباری است که به تجلیل خبرنگاران در روز خبرنگار اختصاص پیدا می کند.

به طور مثال اگر در اوایل دهه 80 برای تجلیل از خبرنگاران 10 میلیون تومان اختصاص می یافت که با آن 100 سکه خریداری می شد اکنون هم تقریبا همین میزان به تجلیل از خبرنگاران اختصاص پیدا می کند و فقط تفاوت اینجاست که اکنون با این اعتبار یک سکه هم نمیتوان خرید.

به نظر می رسد الگوی مدیریتی که از سوی دستگاه های مختلف برای تجلیل از خبرنگاران پیاده می شود می تواند بهترین شیوه برای کنترل تورم باشد. قطعا یکی از بهترین بخش هایی که در کشور مسؤولان امر توانسته اند تورم را در آن کنترل کنند هدیه خبرنگاران بوده است بنابر این پیشنهاد می کنیم از این شیوه مدیریتی ارزنده برای حقوق و پاداش و مزایای خود و کارمندان تحت امرشان و همچنین دیگر امور استفاده کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/