کد خبر ۹۱۱۲۸ ۱۶۹ بازدید انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۰
آیت الله اعرافی در خطبه های مجازی:

به هشدار‌های رهبر انقلاب در زمینه سند ۲۰۳۰ توجه شود

«آیت‌الله علیرضا اعرافی» امام جمعه قم گفت: برخی از آسیب‌ها در فضای مجازی وجود دارد که خانواده‌ها باید مراقبت کنند و هشدار مقام معظم رهبری در این زمینه مدنظر باشد، باید آموزش و پرورش و دستگاه‌های علمی نسبت به هشدار‌های مقام معظم رهبری در زمینه سند ۲۰۳۰ توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم امروز در خطبه‌های جمعه که به دلیل قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی هم چون هفته های پیش  به صورت مجازی از  حرم حضرت معصومه (س) ایراد شد،با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر (ص) بیان کرد: موضوعی که شاهد بودیم موج جدیدی از اهانت به پیامبر(ص) بود که امت اسلام نباید سکوت کند، مقام معظم رهبری به زیبایی، زشتی این عمل را بیان کردند.

او افزود: اعتقاد داریم آزادی بیان به معنای توهین نیست و نباید عواطف صد‌ها میلیون انسان را مورد تعرض قرار داد، آزادی بیان به معنای نفرت پراکنی نیست.

تمدن اسلامی دارای جایگاه بی نظیری است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: قرآن کریم به عنوان یک کتاب تمدن ساز و پیامبر (ص) دارای حق بسیار بالایی هستند و باید مورد توجه باشند، غربی‌ها هم این موضوع را قبول دارند که تمدن اسلامی دارای جایگاه بی نظیری است.

او تاکید کرد: از وزارت خارجه ودستگاه دیپلماسی و دولتمردان می‌خواهیم در برابر این توهین و جسارت‌ها محکم‌تر ایستادگی کنند و هیچ‌گاه نباید در برابر تعدی‌هایی که به عالم اسلام می‌شود کوتاه آمد.

آیت الله اعرافی با اشاره به آغاز سال تحصیلی بیان کرد: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نقش مهمی در زمینه ترویج علم دارند، مشکلات کرونا نباید سبب پایین آمدن رشد علمی کشور شود، خانواده‌ها باید همکاری کنند تا رشد علمی دانشجویان و دانش آموزان روز افزون شود.

او عنوان کرد: برخی از آسیب‌ها در فضای مجازی وجود دارد که خانواده‌ها باید مراقبت کنند و هشدار مقام معظم رهبری در این زمینه مدنظر باشد، باید آموزش و پرورش و دستگاه‌های علمی نسبت به هشدار‌های مقام معظم رهبری در زمینه سند ۲۰۳۰ توجه داشته باشند.

امام جمعه قم گفت: سوادآموزی جریان بزرگی است که نباید به خاطر شرایط کرونا متوقف شود، با توجه به شرایط کرونا که در ایران و جهان برقرار است مشکلات برای مردم روز افزون شده و کمک به اقشار ضعیف جامعه باید تداوم داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا تاکید کرد: گروه‌های جهادی، بسیجیان و نهاد‌های خیریه برنامه‌های خود در زمینه کمک به مستمندان جامعه را همچنان ادامه بدهند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/