کد خبر ۹۱۳۲۳ ۸۰ بازدید انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵

مدیریت بهره‌وری پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) واگذار می‌شود

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از آمادگی این اداره‌کل برای واگذاری بهره‌وری پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) خبرداد و گفت: وسعت 435 هکتاری، دارا بودن امتیاز انتقال پساب به میزان 55 لیتر بر ثانیه، امتیاز انتقال آب بهداشتی به میزان 1.5 لیتر بر ثانیه و منبع ذخیره آب بهداشتی به حجم 750 مترمکعب از جمله ویژگی‌های این پارک جنگلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مرتضی داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در ایجاد پارک‌های جنگلی در استان قم عملکرد مطلوبی داشته است، اظهار کرد: این اداره‌کل در راستای ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و دستورالعمل اجرایی آن تصمیم دارد مدیریت بهره‌وری پارک جنگلی ثامن‌الائمه (ع) واقع در کیلومتر 2 آزاد راه قم-گرمسار را با استفاده از مزایده به بخش خصوصی واگذار کند.

وی اضافه کرد: وسعت 435 هکتاری، دارا بودن امتیاز انتقال پساب به میزان 55 لیتر بر ثانیه، امتیاز انتقال آب بهداشتی به میزان 1.5 لیتر بر ثانیه، استخر ژئوممبران به حجم 7000 مترمکعب، منبع ذخیره آب بهداشتی به حجم 750 مترمکعب و سیستم مجهز فیلتراسیون پساب از جمله ویژگی‌های این پارک جنگلی است.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه در پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) سیستم آبیاری قطره‌ای و نهالکاری در سطح 111 هکتار اجرا شده است، مطرح کرد: برای این پارک امتیاز برق و انتقال برق برای پمپاژ اولیه و ثانویه پساب گرفته و دیوار جلوی پارک به طول حدود 800 متر احداث و انباری به مساحت 60 متر مربع ایجاد شده است.

وی با اشاره به احداث جاده‌های اصلی و فرعی پارک عنوان کرد: وجود یک زیرگذر مناسب روبروی پارک برای ورود و خروج بازدیدکنندگان از پارک و موقعیت جغرافیایی که واقع در جنب آزاد راه حرم تا حرم است، از نظر جذب گردشگران، مسافران و زائرین حرم‌های حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) بسیار مناست است.

داوودی عنوان کرد: از همه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی دعوت به عمل می‌آید طی مدت 20 روز از تاریخ 26 شهریورماه با مراجعه به اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نسبت به دریافت اطلاعات جزیی پارک و ارائه پروژه‌های پیشنهادی خود در قالب پیش طرح، اقدام کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/