کد خبر ۹۱۴۳۸ ۳۱۵ بازدید انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

۱۰۵بیمار کرونایی دربخش مراقبتهای ویژه قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در برخی بیماران هیچ‌گونه علائم کرونا از جمله مشکلات تنفسی مشاهده نمی‌شود، اما پس از انجام آزمایش‌ مشخص می‌شود فرد مبتلا یا ناقل به ویروس کرونا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا قدیر صبح شنبه در حاشیه نشست مدیران بیمارستان‌های استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به بستری شدن بیش از ۱۰۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی گفت: در حال حاضر ۶۲۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از دیروز تا صبح امروز ۹ نفر از همشهریان بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به حضور معاونان وزیر بهداشت در قم گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طور مستمر وضعیت شیوع کرونا در قم را پایش می‌کند تا شاهد ارتقا و بهبود ارائه خدمات به مردم باشیم.

وی همچنین به علائم جدید این بیماری اشاره کرد و گفت: در برخی بیماران هیچ‌گونه علائم تنفسی مشاهده نمی‌شود، اما پس از انجام آزمایش‌ها مشخص می‌شود فرد مبتلا یا ناقل این بیماری است.

قدیر افزود: ضعف، بی‌حالی و رخوت، از جمله نشانه‌های جدید بیماری کرونا در هفته‌های اخیر است و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن، در صورتی که بدون دلیل خاصی احساس ضعف و بی حالی می‌کنند بهتر است جهت انجام معاینات تخصصی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/