کد خبر ۹۱۵۹۳ ۱۵۵ بازدید انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۱

تولیدکنندگان، رزمندگان جنگ اقتصادی هستند

معاون استاندار قم گفت: در شرایط فعلی تولیدکنندگان، رزمندگان جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهرداد غضنفری امروز در چهاردهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: با توجه به التهاب بازار مرغ، نظارت بر روند تولید و کشتار و توزیع وظیفه تنظیم بازار است.

معاون استاندار قم افزود: باید بتوان نیاز استان را در اقلامی چون مرغ و تخم‌مرغ تامین کرد تا بازار دچار التهاب نشود و مردم نگران تامین اقلام اساسی خود نباشند، در این باره تصمیماتی مبنی بر جلوگیری از خروج مرغ از استان گرفته شد که تا حدی وضعیت را ساماندهی کرد.

وی تصریح کرد: رفع خلاء و نوسانات بازار در تامین اقلام اساسی مردم امری مهم و ضروری و در اولویت است، در این باره احصای آمار دقیق در تنظیم بازار نقش مهمی در رفع مشکلات و کنترل شرایط دارد.

غضنفری بیان کرد: در ساماندهی وضعیت سوخت و گاز مورد نیاز اقدامات خوبی انجام شد، در این باره باید از همراهی دستگاههای اجرایی استفاده شود، البته در شرایط عادی نیز باید مسیر فساد‌آوری در توزیع سوخت ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه در توزیع سوخت، سرعت زیادی به روند خدمت‌رسانی بخشیده و امیدواریم منابع به خوبی در سطح استان مدیریت شود.

غضنفری با اشاره به ظرفیت‌سازی در تولید ماسک خاطرنشان کرد: دپوی ماسک به چرخه تولید و توزیع کمک می‌کند اما باید به دنبال سازوکاری در ارسال ماسک به استان‌های دیگر نیز باشیم تا بتوانیم مازاد تولید را مدیریت کنیم.

معاون استاندار قم گفت: باید بر توزیع و دپوی ماسک نیز سازمانی مرتبط با بهداشت و درمان نظارت داشته باشد، با توجه به تولید ماسک روزانه 370 هزار عدد در روز نشان دهنده ظرفیت مناسبی در تولید است، اما در توزیع نیز باید مشکلات را رفع کنیم.

وی افزود: هر نوع پیشنهاد و راهکار قانونی و منطقی در تنظیم بازار مورد استقبال قرار می‌گیرد، وقتی بازار دچار نوسانات و التهابی می‌شود، تولیدکننده و توزیع کننده و مصرف کننده باید شرایط را در کنار هم ببینند و تنها به نفع خود فکر نکنند.

غضنفری عنوان کرد: در شرایط فعلی تولیدکنندگان، رزمندگان جنگ اقتصادی هستند، در حمایت از تولید، تسهیلات و امکانات خوبی را در اختیار فعالان قرار دادیم و انتظار داریم همراهی بهتری در تنظیم بازار و توزیع عالانه اقلام اساسی داشته باشند.

وی بیان کرد: کنترل قیمت اهمیت زیادی دارد، در این میان برای حفظ حقوق تولیدکننده و مصرف کننده در تلاشیم و کوتاهی نمی‌کنیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/