کد خبر ۹۲۵۶۷ ۱۳۴ بازدید انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۴
آیت الله حسینی بوشهری در سخنان آدینه ای:

مسئولان برای حل مشکلات معیشتی چاره اندیشی کنند

امام جمعه قم گفت: مسئولان به صورت هماهنگ و متمرکز برای حل مشکلات اقتصادی تصمیم بگیرند و نسبت به وضعیت موجود پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری،امام جمعه قم امروز در یک خطبه مجازی که به دلیل تعطیلی مجدد نماز جمعه قم ایراد شد، با اشاره به ایام وفات پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن (ع) از سر ناچاری صلح با معاویه را پذیرفت و به اعتقاد برخی مورخین این صلح زمینه ساز قیام امام حسین (ع) شد پس نباید تفسیر بدی از این موضوع داشته باشیم.

او عقاید، احکام و اخلاق را از مبانی دینداری عنوان کرد و افزود: اگر در هر کدام از این موضوعات آسیبی وارد شود ما بنده واقعی خدا نیستیم و اگر پایبند باشیم سعادت دنیا و آخرت نصیبمان می‌شود.

امام جمعه قم با تاکید بر این که نداشتن شناخت صحیح دین و جهل و نادانی نسبت به دین به انسان ضربه می‌زند، افزود: افراد مدعی اداره امور دینی اگر دچار انحراف شوند به غیر خودشان دینداری پیروان آن‌ها نیز آسیب جدی می‌بیند.

آیت الله حسینی بوشهری پیروی کورکورانه از دیگران را یکی از آسیب‌های دینداری دین استقلال فکری برشمرد و افزود: تقلید در اسلام یعنی رجوع یک غیرمتخصص به متخصص است که باعث پیشرفت و موفقیت انسان می‌شود، اما اگر انسان از هر فردی و در هر موضوعی تقلید کورکورانه کند زندگی اش دچار آسیب می‌شود.

ضرورت تدبیر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که شیوع کرونا برای مردم  به وجود آورده است گفت:در حال حاضر مردم ما با معضلات اقتصادی درگیر هستند و به خاطر گران شدن کالا در تأمین معاش با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

امام جمعه قم  با تاکید بر این که مسئولان باید برای حل این مشکل تدبیر کنند گفت: متأسفانه در برخی برنامه‌های تلویزیون مسئولان حاضر نیستند مسئولیت گرانی را بپذیرند و به افراد دیگر حواله می‌دهند.

امام جمعه قم  با ابراز نگرانی از سقوط روز افزون ارزش پول ملی گفت: مسئولین باید به صورت هماهنگ و متمرکز برای حل مشکلات اقتصادی تصمیم بگیرند و نسبت به این وضعیت باید پاسخگو باشند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه ریشه دشمنی آمریکا با ایران را به خاطر ماهیت انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: شاید برخی در کشور نسبت به نتایج انتخابات آمریکا و رأی آوردن یک خوشبین باشند، اما دشمنان نسبت به ما بی رحم هستند چراکه آن‌ها با ماهیت و هویت انقلاب اسلامی ایران مشکل دارند.

او افزود: ما باید ضمن توکل به خدا برای پیروزی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خودمان متکی باشیم و در مقابله با فساد‌ها در جامعه جدی وارد عمل شویم تا مردم به آینده امیدوار شوند.

امام جمعه قم با اشاره به محدودیت‌هایی که شیوع کرونا برای برگزاری آیین‌های عزاداری حسینی به وجود آورد گفت: هرچند در اربعین حسینی از پیاده روی اربعین محروم شدیم، اما مردم ایران دست از عزاداری برنداشتند و هر خانه حسینیه‌ای بود برای عزاداری و ایران یک حسینیه شد.

او افزود: فضای مجازی هم تهدید آفرین است و هم فرصت‌ساز و ما باید از فرصت آن در این شرایط برای تبلیغ معارف اسلامی استفاده کنیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/