کد خبر ۹۳۸۴۷ ۲۹۸ بازدید انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۰
در آستانه انتخابات خانه مطبوعات استان قم:

عضوگیری شبانه «خانه مطبوعات قم» از روزنامه ای که 9 ماه پیش تعطیل شده!

درحالی که سه روز تا برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان قم زمان مانده است؛ رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات در اقدامی شبانه و خلاف اساسنامه، عضویت یکی از خبرنگاران رسانه متبوع خویش _که تقریبا 9 ماه است که متوقف شده و هیچ روزنامه مکتوبی را چاپ و اعلام وصول نکرده_ را تایید می‌نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سه روز تا برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان قم زمان مانده و از آنجا که خانه مطبوعات تنها نهاد صنفی خبرنگاران می‌باشد، این انتخابات تقریبا مهمترین تصمیم صنفی خبرنگاران طی یک دوره دوساله می‌باشد.

گاهی در این نوع انتخابات، به دلیل تعداد کم اعضای اصلی آن، یک رای نیز می‌تواند سرنوشت ساز و تعیین کننده برنده و بازنده انتخابات شود و بر همین اساس است که رسانه‌های قم طی ماه های گذشته در تلاش‌اند تا در مهلت قانونی، عضویت خبرنگاران خود را در خانه مطبوعات افزایش دهند.

اما در برخی از این تلاش‌ها به نظر می‌رسد به دلیل هم راستا بودن منافع متولیان عضویت خبرنگاران که همان اعضای هیئت مدیره فعلی خانه مطبوعات باشد با مدیران رسانه‌ها، قوانین عضویت در این نهاد صنفی عیناً رعایت نمی‌شود و با نادیده گرفتن برخی از بندهای اساسنامه، روند منطقی انتخابات را زیر سوال می‌برند.

در تازه‌ترین اتفاق با وجود آن‌که در اساسنامه خانه مطبوعات استان قم صراحتاً ذکر شده است که یکی از شرایط عضویت خبرنگاران نشریات چاپی در خانه مطبوعات، اعلام وصول نیمی از شماره‌های مورد انتظار آن رسانه طی یک سال گذشته می باشد، اما رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات در اقدامی شبانه و خلاف اساسنامه، عضویت یکی از خبرنگاران رسانه متبوع خویش را که تقریبا 9 ماه متوقف شده است و هیچ روزنامه مکتوبی را چاپ و اعلام وصول نکرده است را تایید می‌نماید.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که به استناد تبصره 5 ماده 42 و همچنین تبصره ۶ ماده ۲۱ همین اساسنامه که به تایید معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رسیده است، عضویت رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم و 18 خبرنگار دیگر روزنامه سراسری 19 دی به دلیل توقف تقریبا 9 ماهه این رسانه در هاله‌ای از ابهام می باشد.

لازم به ذکر است انتخابات خانه مطبوعات استان قم به منظور انتخاب هیات مدیره و بازرسان این تشکل صنفی با حضور ۱۷۶ عضو اصلی در تاریخ 28 مرداد به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/