کد خبر ۹۴۰۴۹ ۲۳۲ بازدید انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۹
امام جمعه قم:

زیارت اهل بیت (ع) از راه دور، بهترین شیوه زیارت در شرایط کرونایی است

آیت الله سعیدی، ظهر جمعه در سخنرانی مجازی آدینه‌ای گفت: زیارت به دو گونه از نزدیک و از دور است و حالا که در شرایط کرونایی هستیم بهترین شیوه زیارت اهل بیت (ع) از راه دور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله سید محمد سعیدی، ظهر جمعه در سخنرانی مجازی آدینه‌ای از حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه زیارت در فرهنگ شیعه بسیار مورد توجه و تاکید است گفت: زیارت یکی از حقوق اهل بیت (ع) بر عهده شیعیان است که باید با اشتیاق و معرفت زیارت انجام شود.

وی افزود: هرچه اخلاص و معرفت زائر نسبت به اهل بیت (ع) بیشتر باشد، زیارت وی مقبول‌تر خواهد بود یعنی زائر باید در عمل نسبت به نور الهی ائمه اطهار (ع) اخلاص داشته باشد و بداند که ایشان باب الله هستند.

امام جمعه قم با اشاره به شرایط کرونایی و محدودیت‌هایی که برای زیارت وجود دارد گفت: زیارت به دو گونه از نزدیک و از دور است و حالا که در شرایط کرونایی هستیم بهترین شیوه زیارت اهل بیت (ع) از راه دور است.

وی افزود: همانطور که در نماز ما سلام به پیامبر (ع) می‌دهیم و ایشان دریافت می‌کند اهل بیت (ع) نیز سلام و ارادت زائران از راه دور می‌شوند.

آیت الله سعیدی با اشاره به پیشرفت فناوری‌های ارتباطی مثل تلویزیون و اینترنت گفت: با وجود فناوری‌های جدید درک بیشتری از زیارت حرم ائمه اطهار (ع) نصیب زائران از راه دور اهل بیت (ع) می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/