کد خبر ۹۴۰۵۶ ۱۷۳ بازدید انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۹
نماینده قم در مجلس:

تمرکز جمعیت در شهر قم عامل بسیاری از مشکلات بخش های تابعه است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکز ۹۵ درصدی جمعیت قم در شهر باعث شده روستاها و بخش‌های تابعه دچار یک نوع کم توجهی و عدم توسعه یافتگی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی عصر پنجشنبه پس از بازدید میدانی از روستاهای بخش سلفچگان در جلسه‌ای با معتمدین و اهالی روستاهای طایقان، قلعه‌چم، حاجی آباد و نیزار از توابع این بخش در مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام روستای نیزار که درباره بررسی مسائل و مشکلات اهالی این روستاها برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات اصلی در شهرهای تابعه قم و روستاها تمرکز ۹۵ درصدی جمعیت استان در شهر قم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش پنج برابری جمعیت شهری قم در بعد از انقلاب گفت: این افزایش جمعیت در شهر باعث شده روستاها و بخش‌های تابعه دچار یک نوع کم توجهی عدم توسعه یافتگی شوند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی دفتر مجمع نمایندگان در شهرهای تابعه قم گفت: وضعیت قم اقتضائات خودش را دارد و جبران این مشکلات نیازمند توجه ویژه به بخش‌های تابعه قم است.

گفتنی است در این جلسه راه دسترسی، کمبود زیرساخت‌ها از جمله فاضلاب، تبعیض در توسعه و مشکلات زیست محیطی و فرهنگی از مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنجگانه استان قم است در چهل کیلومتری قم با حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت که با داشتن منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی از اهمیت خاصی برخوردار است. در این منطقه که حدود ۲ هزار هکتار وسعت دارد، بیش از ۶۰ کارخانه و بخش‌های اقتصادی فعالیت می‌کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/