کد خبر ۹۴۸۳۶ ۸۱۱ بازدید انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۳

50 پژوهشگر برتر و دو دانشمند بین‌المللی در قم تجلیل شدند

هم‌زمان با هفته پژوهش، 50 پژوهشگر برتر و دو دانشمند بین‌المللی در قم تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان و افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش به‌صورت ویدئو کنفرانس در سالن کرامت استانداری،50 پژوهشگر برتر و دو دانشمند بین‌المللی در قم تجلیل شدند.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم با اشاره به شعار پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید در هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش نقش مهمی در رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی دارد و فناوران و اساتید دانشگاهی قم در این مسیر قرار گرفتند تا مباحث پژوهشی خود را در جهت ارائه راه‌حل بخشی از مشکلات جامعه صرف کنند.

وی تصریح کرد: تعامل خوبی میان پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی وجود دارد که در مسیر پیشرفت و کاربردی کردن عرصه‌های پژوهشی اثربخش است.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید فراهانی فر دبیر هفته پژوهش و فناوری قم عنوان کرد: در طول جلسات مختلف کمیته‌های داوری در سه حوزه مباحث فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی و فناوران مراکز رشد تعدادی از طرح‌های پژوهشی را بررسی کردند.

وی خاطرنشان کرد: 53 داوطلب هیئت‌علمی و 14 دانشجو و 22 فناور و 10 صنعت‌گر و 12 کارمند و 7 نفر ز آموزش‌وپرورش و 4 نفر از حوزه و 6 نفر به‌صورت آزاد و 4 نفر نوآور در این مدت مستندات پژوهشی خود را ارائه کردند.

معاون پژوهشی دانشگاه قم اظهار داشت: درمجموع نیز 50 نفر از پژوهشگران برتر استان بعد از ارزیابی داوران در بخش‌های مختلف علمی، فنی و صنعتی پذیرفته شدند.

وی تصریح کرد: استانداری و بودجه و برنامه‌ریزی همراهی خوبی در تأمین بودجه داشتند و توانستیم این همایش را برگزار کنیم، در این مراسم علاوه بر تجلیل از پژوهشگران برتر دکتر علی احسانی و دکتر محمود نصرالله زاده دو تن از دانشمندان بین‌المللی تقدیر به عمل آمد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/