کد خبر ۹۶۵۲۷ ۱۲۲ بازدید انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۳
رئیس جامعه مدرسین:

مراجع از تغییر ظواهر فرهنگی قم ‌نگران‌ شده‌اند / حضور جوانان در مساجد در حد انتظار نیست

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به این موضوع که تغییر ظواهر فرهنگی قم در سال‌های اخیر موجب نگرانی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید شده است؛ افزود: مجموعه‌های تبلیغی و حوزوی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این زمینه رسالت مهمی برعهد دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری امروز در دیدار حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و معاونان وی، اظهار داشت: باید حرکت انقلابی جامعه مدرسین پیوسته و مستمر ادامه پیدا کند و نقش الگویی برای حوزویان در پاسداری از دستاوردهای نظام در کنار مقام معظم رهبری داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره برنامه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی افزود: دشمنان ما روزبه‌روز مجهزتر می‌شوند و علیه اسلام و انقلاب برنامه‌ریزی می‌کنند، آن‌ها از شیوه‌های مختلف مخصوصاً دنیای مجازی و رسانه و ماهواره، جوانان و فرهنگ ما را نشانه گرفته‌اند، براین اساس ما هم وظیفه‌داریم که با همه توان خود در مقابل توطئه‌ها بایستیم و پاسخ هجمه‌ها و شبهات را بدهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ظرفیت نسل جوان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: جوانان سرمایه کشور هستند، باید روی نسل جوان سرمایه‌گذاری کنیم و برای سعادت دنیا و آخرت آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: متأسفانه امروزه شاهدیم حضور جوانان در مساجد در حد انتظار نیست که باید با برنامه‌های مناسب، آن‌ها را برای حضور در مجالس مذهبی و مساجد تشویق کنیم البته الحمدالله اکثریت جوانان ما نگاه دینی دارند حتی اگر از برخی جنبه‌های ظاهری، موردپسند ما نباشند، باید توجه داشته باشیم این‌ها همان جوانانی هستند که در میدان‌ها مختلف مثلاً تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم سلیمانی آن حماسه‌ها را می‌آفرینند.

امام‌جمعه قم ترویج دین و معارف الهی را مورد تأکید قرارداد و عنوان کرد: یکی از آرزوهای ماقبل از انقلاب اسلامی این بود که بستری برای عرصه تبلیغ دین فراهم شود، همه راه‌ها به روی ما بسته بود و مهم‌ترین تریبون ما منبر بود ولی دستگاه طاغوت همه‌کسانی که زبان گویایی برای تبلیغ دین داشتند تحت‌فشار قرار می‌دادند.

استاد حوزه علمیه گفت: با پشتوانه‌ای که سازمان تبلیغات اسلامی دارد و تریبون‌های مختلفی که در مساجد، کانون‌ها و مجامع مردمی وجود دارد انتظار این است که آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه کاهش پیدا کند، پرسش نسبتاً جدی مطرح است که این آسیب‌ها چرا باید اتفاق بیفتد.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: تغییر ظواهر فرهنگی قم در سال‌های اخیر موجب نگرانی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلیدشده است که مجموعه‌های تبلیغی و حوزوی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این زمینه رسالت مهمی برعهد دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز توجه به نسل جوان باید یکی از ضرورت‌های فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های تبلیغی باشد به‌گونه‌ای که مساجد باید مملو از جمعیت نسل جوان باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه هجمه‌های فرهنگی، نسل جوان را نشانه گرفته است، تصریح کرد: باید راهکارهایی برای ایجاد جاذبه برای جوانان در نظر گرفته شود که از یک‌سو جوانان در دام دشمن گرفتار نشوند و از سوی دیگر گرایش‌های دینی و مذهبی آن‌ها تقویت شود.

امام‌جمعه قم افزود: باید طراحی کلی برای کل کشور ازجمله قم انجام شود که فضاهای دینی پررنگ شود، جامعه مدرسین هم هر کاری که بتواند در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

وی با تأکید بر این نکته که حتی در عزاداری‌ها هم محدودیت وجود داشت، خاطرنشان کرد: افراد مختلفی به خاطر اظهارنظر تحت نظر بودند. به‌گونه‌ای که در منابر علیه آمریکا و اسرائیل هم نمی‌شد حرفی زد و با گویندگان و خطبا، به‌شدت برخورد می‌کردند.

منبع: تسنیم

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/