کد خبر ۹۶۶۹۹ ۷۶ بازدید انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۰
استاندار قم مطرح کرد؛

آسیب های جبران ناپذیر عادی انگاری کرونا در تابستان

استاندار قم با تایید نگرانی ها دانشگاه علوم پزشکی نسبت به عدم رعایت اصول بهداشتی گفت: عادی انگاری این ویروس در فصل تابستان صدمات جبران ناپذیری به استان وارد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام سرمست ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، کسب رتبه سی‌ام استان در زمینه میزان بستری ناشی از شیوع کرونا را نشان دهنده مدیریت بسیار قوی مسئولان و همراهی خوب مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و گفت: این دستاورد باید با تداوم جدی نظارت‌ها و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های کرونایی حفظ شود.

وی افزود: این ویروس برای اولین بار در قم کشف شد و به دلیل خدماتی محور بودن اقتصاد استان، بیشترین آسیب را به فعالان اقتصادی و کسبه استان رسانید.

استاندار قم با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی افزود: با عادی پنداری کرونا ممکن است برای سومین بار در دام موج کشنده نوع جهش یافته کرونا قرار بگیریم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان بایستی با اهتمام بیشتر بر این تجمعات نظارت کند تا از بروز موج مجدد شیوع کرونا پیشگیری شود.

سرمست با اشاره به تداوم برخی از محدودیت‌ها در وضعیت فعلی استان ادامه داد: برپایی هرگونه تجمعی در قم ممنوع است و مراسم این ایام و مناسبت‌های آینده باید دقیقاً بر اساس ضوابط بهداشتی انجام بگیرد.

وی تاکید کرد: اتکای ما در بازگشایی مدارس و حد و مرز آن تصمیم مسئولان بهداشتی است و هر تصمیمی که آنها بگیرند ما اجرا می‌کنیم.

استاندار قم همراهی خیرین، طلاب جهادی و گروه‌های مردمی در مبارزه با کرونا را مایه مباهات دانست و گفت: فعالیت‌های انجام شده در قم به الگوی موفق کشوری تبدیل شده‌است.

وی افزود: حضور و موضع‌گیری به موقع مراجع تقلید سبب شد تا معضل دوگانگی بین سلامت و دین نتواند در این استان فرصتی برای جولان داشته باشد.

سرمستا تاکید بر اینکه نباید نگرانی‌های دانشگاه علوم پزشکی از عادی پنداری کرونا را کم ارزش جلوه دهیم؛ و چه بسا عادی انگاری این ویروس در فصل تابستان صدمات جبران ناپذیری به استان وارد کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/