کد خبر ۹۶۷۲۱ ۲۲۰ بازدید انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
جفایی که برخی مسئولان به زنان می‌کنند!

چرا مسئولان قم از به کارگیری نیروی خانم در اورژانس استنکاف می‌کنند!؟

انتشار خبر روز گذشته‌ی وضع حمل یک مادر باردار در قنوات، آن‌هم به کمک کارشناسان «مرد» فوریت‌های پزشکی، سبب شد تا بار دیگر این مطالبه مطرح شود، در حالی که برخی شهرها از مدتها پیش، منتظر اقدامات و تصمیم‌گیری‌های «تهران» نمانده و خود اقدام به به‌کارگیری نیروی خانم در بخش فوریت‌های پزشکی کردند؛ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قم چرا و با چه توجیهی تا به حال به این مطالبه جدی و مهم شهروندان قمی پاسخ نداده‌اند!؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، خبر زایمان زنان در حضور کادر «مرد» فوریت‌های پزشکی، مسئله‌ای است که موجب نگرانی‌ بسیاری از خانواده‌هایی که خانم پا به ماه دارند؛ شده است.

به همین منظور پذیرش رشته «فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی» در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در کنکور ۹۹ برای هر دو جنس زن و مرد اعلام شد و به این ترتیب برای اولین بار در این رشته دانشجوی زن نیز پذیرفته می‌شود.

با این حال برخی شهرها از مدتها پیش، منتظر اقدامات و تصمیم‌گیری‌های «تهران» نماندند و خود اقدام به به‌کارگیری نیروی خانم در بخش فوریت‌های پزشکی کردند. به عنوان نمونه در فوریت‌های پزشکی شیراز تاکنون سه پایگاه آمبولانس ویژه بانوان راه‌اندازی شده و به گفته رئیس اورژانس شیراز، از 400 ماموریت روزانه نیروهای اورژانس در حدود 10 درصد آن از طریق آمبولانس ویژه بانوان انجام می‌شود.

با این حال متاسفانه در قم، علیرغم مطالبات و اعتراضات مکرر شهروندان، تا به حال هیچ اقدامی از سوی مسئولان قمی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، خرداد ماه امسال طی گزارشی به این موضوع پرداخته و به دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد داده بود که تا تامین نیروی دانش آموخته خانم فوریت‌های پزشکی، حداقل برای امر زایمان زنان، کارشناسان «مامایی» در اورژانس به کار گرفته شوند.

انتشار خبر روز گذشته‌ی وضع حمل یک مادر باردار در قنوات، آن‌هم به کمک کارشناسان «مرد» فوریت‌های پزشکی، سبب شد تا بار دیگر این مطالبه مطرح شود؛ درحالی که زنان حتی در مشاغل همچون آتش‌نشانی مشغول به فعالیت شده‌اند؛ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قم چرا و با چه توجیهی تا به حال به این مطالبه جدی و مهم شهروندان قمی پاسخ نداده‌اند!؟

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/