کد خبر ۱۰۱۰۹۲ انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۵
نقدی بر شورای شهر جدید:

چالش‌های پیش‌رو مجمع جوانان انقلابی قم/ «تحول نسلی» در شورای ششم شهر قم رخ نداد

شکسته شدن طلسم انحصار تسلط احزاب بر شورای شهر قم، نشان از پویایی جامعه و رشد فکری مردم قم است؛ با این حال شکسته شدن این انحصار، نتوانست موجب «تحول نسلی» در ترکیب اعضای شورای شهر شود و نیمی از منتخبان شورای ششم، کسانی هستند که در دوره پنجم یا ادوار گذشته شورای شهر قم حضور داشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نتایج ششمین انتخابات شورای شهر قم به صورت رسمی عصر دیروز از سوی فرمانداری قم اعلام شد و بر اساس این نتایج، برای اولین بار علاوه بر لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم، یک لیست دیگر نیز توانست به عرصه مدیریتی شهر قم ورود پیدا کند.

شکسته شدن طلسم انحصار تسلط احزاب بر شورای شهر قم، نشان از پویایی جامعه و رشد فکری مردم قم است و انتظار این است که این پویایی در عملکرد اعضای  شورای شهر قم نیز نمود پیدا کند.

با این حال شکسته شدن این انحصار، نتوانست موجب «تحول نسلی» در ترکیب اعضای شورای شهر شود و نیمی از منتخبان شورای ششم، کسانی هستند که در دوره پنجم یا ادوار گذشته شورای شهر قم حضور داشته‌اند.

علاوه بر این، شورای شهر قم برای اولین بار شاهد حضور یک دهه هفتادی است که این رویداد در نوع خود اتفاقی میمون و خجسته‌ است؛ اما در نگاه کلی این شورا آن‌طور که می‌بایست و انتظار می‌رفت عرصه حضور جوانان نیست؛ چرا که تنها سه عضو جوان توانستند به شورای ششم راه پیدا کنند.

بر اساس داده‌های به دست آمده میانگین سنی نامزدهای لیست شورای هماهنگی اصولگرایان و مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی به عنوان دو لیست فاتح شورای ششم، به ترتیب 45 سال و 42/3 سال است که توفیر چندانی با هم ندارند.

آنچه که گفته شد گوشه‌ای از ایرادات و چالش‌هایی است که پیش‌روی مجمع «نوپا» هم‌افزایی جوانان انقلابی است و به نظر می‌رسد این تشکل _فارغ از همه ویژگی‌های مثبت و درخششی که تاکنون داشته_ برای آن‌که در گرداب حزب‌گرایی منحل نشود می‌بایست معیارهای جدی‌تری را برای حضور خود در انتخابات ترسیم کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com