کد خبر ۱۰۱۱۰۰ انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۴

حمایت از سرمایه‌گذاری، رفع موانع تولید و تنظیم بازار ازجمله سیاست‌های مورد تأکید دادستانی استان قم است

دادستان عمومی و انقلاب استان قم گفت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید و تنظیم بازار ازجمله سیاست‌های مورد تأکید دادستانی استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام حسن غریب ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات دادگستری استان در برگزار شد، اظهار داشت: سیاست دستگاه قضایی در استان برخورد با افرادی است که مرتکب جرائم خشن می‌شوند و در سال 99 همه احکامی که درباره افرادی که مرتکب جرائم خشن شده بودند اجرایی شد.

وی افزود: درباره زندانیان سیاست ما این است که ارفاق و تخفیف‌ها برای افرادی باشد که مرتکب جرائم خشن نشده باشند، کلاه‌برداری اینترنتی سابقه‌ای ده‌ساله دارد و باید شگردهای کلاه‌برداری تلفنی و اینترنتی برای جامعه تبیین شود تا فریب نخورند و اصحاب رسانه در این زمینه رسالت مهمی بر عهده‌دارند.

دادستان عمومی و انقلاب استان قم بیان کرد:حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید و تنظیم بازار ازجمله سیاست‌های مورد تأکید دادستانی استان است، کنترل بازار و قیمت نیز همواره موردتوجه است و در این زمینه برنامه‌ریزی داریم.

غریب عنوان کرد: حکم پرونده پروژه رضوان در حال اجراست و در اجرای احکام برنامه‌ریزی شد، شعبه خاص برای آن در نظر گرفته شد، اموال اولویت‌بندی شد و در قدم نخست پروژه ساختمانی که نیمه‌کاره رهاشده بود کارشناسی شد و همچنین اطلاع‌رسانی و نشر آگاهی انجام شد و مزایده انجام و خریدار به‌حساب دادگستری پول واریز کند و سپس نخستین مرحله واریز پول برای شاکیان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوعاتی که امور همه مردم به آن ارتباط دارد اصحاب رسانه باید واسطه شوند و اخبار برای مردم اطلاع‌رسانی شود، در پرونده رضوان ورود تخصصی انجام دادیم و اینکه درگذشته چه اقداماتی می‌شد موردتوجه قرار گرفت تا از وقوع این‌گونه جرم‌ها جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام مجید یزدی معاون اجتماعی  و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم نیز در این نشست گفت: در دادگستری دو بخش پیشگیری و فرهنگی فعالیت می‌کند که در بخش فرهنگی موضوع ایثار و شهادت بسیار باارزش است.

وی افزود: معاونت اجتماعی دادگستری استان اهتمام ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد و دیدار با خانواده معظم شهدا همواره مورد تأکید قرار می‌گیرد، بیش از 100 تصویر شهدا به همراه پیام آن‌ها تهیه‌شده و تلاش می‌شود فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه‌داشته شود.

معاون اجتماعی  و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم تصریح کرد: 29 کمیته زیر نظر معاونت پیشگیری از وقوع جرم مشغول فعالیت است که کودکان کار زیر نظر 3 کمیته قرار دارند.

یزدی خاطرنشان کرد: اگر اقدامات پیش‌گیری نبود آمار جرائم افزایش پیدا می‌کرد و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت فعالیت معاونت پیش‌گیری و جرم است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com