کد خبر ۱۰۱۱۲۱ انتشار : ۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۰

سرانه تولید زباله در قم کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی که امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی و افتتاح برخی پروژه های زیست محیطی شهرداری قم سخن می گفت با بیان تشکر از مردم بابت حضور باشکوه در انتخابات اخیر و تبریک به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر قم، مدیریت پسماند را موضوعی مهم خواند و خاطر نشان کرد: در اهمیت این موضوع همین بس که امروز در برخی از کشورها از موضوع مدیریت پسماند به عنوان صنعت زباله یاد می شود و بحث صادرات آن مطرح است، بنابراین می توان به سرمایه گذاری های مختلف در این موضوع اندیشید.

وی اضافه کرد: یکی از بحث های مهم در این موضوع، امحاء زباله های پزشکی و عفونی است که این امر در بیمارستان های قم عملیاتی می شود و امروز نیز با بهره برداری از یک دستگاه جدید، ضد عفونی سازی زباله های پزشکی مطب ها و کلینیک های قم هم به سرانجام خواهد رسید که در حقیقت کامل کننده پروژه إمحاء پسماندهای بیمارستانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان این که فرآیند بازیافت و پردازش پسماند در قم به خوبی پیش می رود اضافه کرد: دفن زباله، ساده ترین راه مدیریت آن است، در حالی که عوارض ناشی از این دفن مانند آلودگی محیط زیست و آب های زیرزمینی بر کسی پوشیده نیست.

وی سپس به سرانه تولید پسماند در جهان، کشور و استان توجه داد و گفت: این سرانه به ترتیب حدود ۷۵۰، ۷۰۰ و ۶۰۰ گرم در روز است.

جلالی با اشاره به اهمیت کیفی کردن مدیریت پسماند اذعان کرد: موضوع محیط زیست و مدیریت پسماند در برنامه پنج ساله دوم شهرداری قم به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری باید راهبردهای کاهش تولید زباله را مدّ نظر داشته باشند که بازیافت پسماند و همچنین تفکیک آن از مبدأ، از جمله این راهبردهاست.

جلالی با تصریح بر این که شرایط جدیدی در مدیریت شهری قم در حال شکل گیری است گفت: منتخبان جوان شورای شهر قم می توانند با بهره گیری از نیازمندی های شهر بر اساس نظر مردم و جمع آوری ایده ها و نظرات، گام جدیدی در خدمت به مردم را تجربه کنند.

وی افزود: بر این اساس پیشنهاد می شود تا روابط عمومی شهرداری قم فراخوانی برای جمع آوری این ایده ها و پیشنهادها اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: باید دانست که مشارکت مردم در مدیریت ها نباید فقط به ایام انتخابات خلاصه شود، بلکه مردم می توانند در مدیریت ها و از جمله در مدیریت شهری نقش خاصی ایفا کنند.

جلالی ادامه داد: امروز مردم ما به ناامیدی رسیده اند و اعتمادشان کم شده است، در حالی که مسؤولان و نظام اداری ما باید آن گونه که شایسته است پاسخگوی مردم و در کنار آنان باشند.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com