کد خبر ۱۰۱۱۲۹ انتشار : ۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۷
رئیس کل دادگستری استان قم:

حل وفصل پرونده فرودگاه قم/پیمانکار می تواند ساخت را مجدد آغاز کند

قم- رئیس کل دادگستری قم بااشاره به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر توقف اجرای حکم خلع ید پروژه فرودگاه گفت:پیمانکار می تواند با مراجعه به دادگستری و استانداری قم روند ساخت فرودگاه را آغاز کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام مظفری چهارشنبه شب در برنامه گفتگوی خبری سیمای نور با اشاره به پرونده قضائی فرودگاه قم گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از پروژه ساخته شده و قسمتی از آنکه برای گردشگری هست قابل بهره برداری است ما بررسی کردیم و مشخص شد این کار با توافق نامه‌ای با استانداران وقت انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اقدامات عمرانی و همچنین حضور مسئولین در کلنگ زنی این پروژه برای ما مشخص شد اقدامات پیمانکار غاصبانه نبوده است.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به صدور رأی خلع ید توسط دادگاه تجدیدنظر گفت: با توجه به نیت و اقدامات عمرانی پیمانکار نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه فرستادیم و استدلال خود را مطرح کردیم و رئیس محترم قوه قضائیه نیز استدلال ما را درباره توقف اجرای حکم خلع ید پذیرفت.

وی افزود: به همین دلیل امروز هیچ مانعی برای ادامه ساخت فرودگاه از طرف پیمانکار وجود ندارد و پیمانکار سابق می‌تواند ساخت را ادامه دهد.

مظفری با اشاره به نگاه مثبت استاندار قم و حمایت‌های وی در حل و فصل این پرونده گفت: به پیمانکار و وکلای وی که سرمایه گذار اصلی هم هست اعلام کردیم موانع قانونی برداشته شده و از آنجایی که هیچ دستوری درباره تغییر پیمانکار قبلی وجود ندارد وی می‌تواند با مراجعه به دادگستری و استانداری قم روند ساخت را آغاز کند.

وی افزود: ما اعلام کردیم عدم شروع ساخت این پروژه نیز از نظر دستگاه قضائی قابل پیگیری است و هر چه سریع‌تر پیمانکار ساخت این طرح مهم استان را آغاز کند.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به ۶ پرونده کثیرالشاکی که در دادگستری قم مفتوح هست گفت: در پرونده «گوهرناز» حدود سه هزار و ۳۰۰ شاکی وجود دارد که متهم این پرونده با وعده‌هایی اعتماد مردم را جلب کرده و پول‌هایی را از طرف مردم جذب کرده و بدون فعالیت اقتصادی سودآوری از روی سرمایه‌های مردم به آنها سود می‌داده است.

وی افزود: دستگاه قضائی به موقع وارد شد و بمنظور جلوگیری از حیف و میل بیشتر اموال مردم فرد بازداشت و اموالش توقیف تا سرمایه‌های مردم بازگردانده شود.

حجت الاسلام مظفری پرونده «پروژه رضوان» را از دیگر پرونده‌هایی با شکات زیاد عنوان کرد و گفت: حکم این پروژه قطعی شده و اموال محکوم علیه توقیف شده و در مرحله کارشناسی است و انشاالله در زمان کوتاهی افراد به اموالشان می‌رسند.

وی افزود: برخی ادعاها درباره وجود اموالی در خارج کشور مطرح شده که ما در حال بررسی برای صحت و سقم موضوع هستیم.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com