کد خبر ۱۰۱۱۳۱ انتشار : ۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۲

المپیکی‌های ورزش قم تجلیل شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، ورزشکارانی که توانسته‌اند برای ورزش قم سهمیه حضور در المپیک را کسب کنند، دو تن از فوتبالیست‌های ناشنوا هستند که در مسابقات آسیایی و انتخابی المپیک 2022 ناشنوایان دنیا عضو تیم ملی کشورمان بودند و با این تیم روی سکوی قهرمانی ایستادند.

این دو فوتبالیست با سابقه علی زینال‌وند و سیاوش زینال‌وند هستند که در ترکیب تیم ملی ناشنوایان ایران مقام نخست و عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک ناشنوایان را خرداد ماه امسال کسب کردند، در حالی که این رقابت‌ها به میزبانی کشورمان به انجام رسید و تیم ایران با اقتدار به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان راه پیدا کرد.

این بازی‌ها با حضور تیم‌های آسیایی در جزیره کیش به انجام رسید و تیم ملی کشورمان بدون باخت عنوان نخست را به دست آورد، مسابقاتی که تیم ایران در مرحله مقدماتی آن با تیم‌های عراق و مالزی رقابت کرد و تیم‌های دیگر گروه شامل کره‌جنوبی، ازبکستان، افغانستان و تایلند بود.

این بازی‌ها در مجموعه ورزشی المپیک جزیره کیش برگزار شد و تیم کشورمان با حضور ثابت دو فوتبالیست قمی خود در گام نخست با مالزی به تساوی یک بر یک رسید، سپس دو بر صفر تیم عراق را برد و بدین‌ترتیب راهی نیمه نهایی شد تا در این مرحله با شکست ۴ بر ۱ کره‌جنوبی راهی فینال شود.

حریف مسابقه پایانی باز هم تیم عراق بود که این بار نیز ملی‌پوشان فوتبالیست ناشنوای کشورمان با نتیجه 3 بر 2 این تیم را شکست داده و با شایستگی عنوان قهرمانی آسیا را کسب کردند تا به عنوان تیم برتر قاره جواز حضور در بازِ‌های المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان را نصیب خود کنند.

این دستاورد ارزشمند اداره کل ورزش و جوانان استان قم و هیات‌ ورزش‌های ناشنوایان را بر آن داشت تا در مراسمی از برادران افتخار آفرین فوتبالیست قم یعنی علی و سیاوش زینال‌وند قدردانی کند.

انتهای پیام / 78002


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com