کد خبر ۱۰۱۱۴۳ انتشار : ۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۷
بصورت مجازی برگزار شد؛

اختتامیه همایش «جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل»

قم- اختتامیه همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل به همت و محوریت مجتمع عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی به صورت مجازی در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین ساجد صبح پنجشنبه در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی «جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین‌الملل» که به همت و محوریت مجتمع عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی در قم به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به اینکه جریان شناسی فرهنگی یک نگاه گفت و گو محور در عرصه فرهنگ است گفت: از سال ۱۹۶۰ به این سو دولت‌های غربی نگاه ویژه به فرهنگ در کنار دیگر مقوله‌های اجتماع داشتند.

وی افزود: جوامع هم مانند افراد که هویتی منحصر به فرد دارند، هویت دارند که از آن به عنوان فرهنگ یاد می‌شود. در این دوران باید تنش‌ها را زدود و راه آن فرهنگ است و اینگونه عمل خواهد شد که جوامع و دولت‌ها در یک فرایند بی‌طرفانه با یک دیگر ارتباط برقرار کنند. جوامع کنونی دیگر تحمیل فرهنگی مانند دورانی که نظریه پایان تاریخ فوکویاما و دهکده جهانی مطرح بود را نمی‌پذیرند.

دبیر این همایش با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلامی ما بستری را برای انتقال فرهنگ فراهم می‌کند گفت: انتقال فرهنگ باید در یک قالب انجام پذیرد که بهترین قالب زبان است همانطور که فضای مجازی و تکنولوژیک نیز بستر بسیار خوبی برای این انتقال می‌تواند فراهم کند.

وی افزود: مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی که در ۱۲ زبان و از ۴۵ ملیت دانشجو دارد، به دنبال تربیت نیروهای زبان دان و مجهز به علوم اصیل اسلامی است.

گفتنی است این همایش از تابستان ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد و پس از رسیدن ۲۵۷ مقاله از ۱۴ زبان و ۲۵ ملیت مختلف به دبیرخانه همایش و داوری توسط ۴۰ داور، در مراسم اختتامیه پس از قرائت حجت الاسلام عباسی ریاست جامعه المصطفی و برقراری ارتباط مجازی با تعدادی از صاحبان مقاله، از ۱۵ مقاله برتر با ارائه تندیس همایش تقدیر به عمل آمد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com