کد خبر ۱۰۱۱۴۸ انتشار : ۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۵

اهمیت ثبت خاطرات جهادگران قمی در دوران کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در مراسم نکوداشت بانوان جهادگر فعال قمی در موج چهارم کرونا که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: در دوران کرونا هیچ پزشک و پرستاری در کشور ما مسؤولیت و کار خود را رها نکرد و همگی با روحیه جهادی پای کار ماندند.

وی افزود: البته این روحیه جهادی با حضور طلاب و دانشجویان جهادی پررنگ ‌تر و الگویی برای سراسر کشور شد.

استاندار قم با اشاره به این که خاطرات همدلی جهادگران فعال قمی در دوران کرونا باید ثبت و ضبط شود اضافه کرد: در دوران کرونا شاهد حضور اقشار مختلف مردم در صحنه بودیم که شاید هیچ مسؤولیت و وظیفه ‌ای نداشتند، اما نقش‌ آفرینی فداکارانه ای با صرف وقت و انرژی خود در مبارزه با بیماری کرونا و حمایت از بیماران کرونایی ایفا کردند.
سرمست گفت: در شرایطی که اموات کرونایی غریبانه و در بهشت معصومه (س) به خاک سپرده می‌شدند، بسیاری از جهادگران قمی برای غسل و دفن آن ها داوطلبانه پا به صحنه گذاشتند و در این امر سخت و دشوار همراهی کردند.
وی با بیان اینکه قم پیشگام تدوین بسیاری از دستورالعمل ‌های بهداشتی مبارزه با کرونا در کشور شد خاطرنشان کرد: راه‌ اندازی بسیاری از گروه‌ های جهادی در ایام کرونا نیز از قم آغاز شد، گروه هایی که در بخش بیماران کرونایی بیمارستان های قم خوش درخشیدند و برخی از آن ها هم به سراسر کشور اعزام شدند.
استاندار قم در ادامه به آثار پربرکت حضور جهادگران قمی در بیمارستان ‌های پذیرش‌کننده بیماران کرونایی اشاره و اذعان کرد: حضور فعال جهادگران قمی بر سر بالین بیماران کرونایی در بیمارستان‌ ها سبب پشتیبانی و تقویت روحیه خدمتگزاری در کادر درمان و پزشکی و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه شد.

وی پای کار آمدن گروه‌ های خیّر قمی را در ایام کرونا از تأثیرات حضور گروه ‌های جهادی دانست و بیان کرد: تعداد گروه‌ های جهادی در قم آن ‌چنان زیاد بود که در حوزه‌ های مختلف تقسیم کار انجام شد و یکی از اقدامات این گروه ها ارسال پیامک تسلیت برای تسلی دادن به خانواده‌ های داغدار در ایام کرونا است که از ابتکارات استان قم به شمار می ‌رود و هنوز در سایر استان‌ها اجرایی نشده است.
استاندار قم با بیان این که کرونا یک تهدید جدی بود که به فرصت تبدیل شد افزود: در راستای توسعه زیرساخت‌ های درمانی استان قم، دو بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین (ع) و بیمارستان مادر در دوران کرونا تکمیل و آماده و در ذیل ساخت و راه ‌اندازی این دو بیمارستان، ۴۵۰ تخت به زیرساخت درمانی استان اضافه شد.
وی تصریح کرد: مردم قم در ایام کرونا نشان دادند روحیه جهادی فداکارانه همچنان در سطح جامعه موج می ‌زند.
سرمست با اشاره به این که این روحیه جهادی در بانوان و دختران استان نیز وجود دارد یادآور شد: پای کار بودن جوانان و بانوان استان در شرایط سخت و دشوار سبب روحیه ‌بخشی به مسؤولان می شود.

وی همچنین به برگزاری ۹۱ جلسه ستاد مدیریت بحران در استان قم تا به امروز توجه داد و اظهار کرد: هم ‌اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار داریم و وضعیت استان قم نسبت به تمام مراکز استان‌ ها مطلوب ‌تر است، ضمن آن که همدلی و روحیه جهادی مردم قم سبب بهبود این وضعیت شده و در واقع جهادگران قمی، سهامداران وضعیت مطلوب قم در موضوع کرونا هستند.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com