کد خبر ۱۰۱۱۴۹ انتشار : ۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۰

تکمیل راه قم به کهک و نیزار نیازمند اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی

حسن صبوری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اعلام مخالفت خود با کاهش سهم سرفصل حمل و نقل استان در بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: پروژه راه قم – کهک با پیش بینی نخست ۳۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد، در حالی که عدم تخصیص سهم هر سال و همچنین افزایش قیمت ها سبب شده تا این پروژه در حال حاضر نیاز به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته باشد.

وی همچنین به پروژه راه قم – نیزار توجه داد و گفت: تکمیل این مسیر نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد، ضمن آن که دیگر پروژه های راهداری هم در استان وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: البته در بودجه سال ۱۴۰۰ استان، سرفصلی جدید برای راه روستایی در نظر گرفته شده که هم اعتبار کمی دارد و هم این که این اعتبار بر این اساس که قم را جزء استان های برخوردار می شمرند، کمتر تخصیص واقعی پیدا می کند.

وی همچنین در این نشست به برخی مصوبات کارگروه امور زیربنایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان اشاره کرد و یادآور شد: الحاق زمین به شهرک صنعتی شکوهیه و همچنین جانمایی کارگاه موقت ۱۷۵ هکتاری برای پروژه قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان در مسیر جاده و پل ونارچ از مصوبات این کارگروه در هفته های اخیر است.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com