کد خبر ۱۰۱۶۵۹ انتشار : ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۲

شهرداری قم بهره‌ورترین شهرداری کشور است

سیدعلی بیگدلی عصر امروز در نشست خبری تشریح عملکرد 6 ساله شهرداری قم، با بیان اینکه منابع انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه انسانی سازمان باید همواره مورد توجه مدیران قرار گیرد تا به دستاوردهای مطلوب برسیم اظهار کرد: این مهم برای شهرداری‌ها که در پیشانی خدمت در کشور فعال هستند به عنوان اولویت اصلی حوزه‌های عملکردی مورد توجه قرار نگرفته است و شاهد این امر هم این است که آخرین آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها مصوب سال 81 است که در همان زمان هم ناکارآمد بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری فارس، سیدعلی بیگدلی عصر امروز در نشست خبری تشریح عملکرد 6 ساله شهرداری قم، با بیان اینکه منابع انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه انسانی سازمان باید همواره مورد توجه مدیران قرار گیرد تا به دستاوردهای مطلوب برسیم اظهار کرد: این مهم برای شهرداری‌ها که در پیشانی خدمت در کشور فعال هستند به عنوان اولویت اصلی حوزه‌های عملکردی مورد توجه قرار نگرفته است و شاهد این امر هم این است که آخرین آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها مصوب سال 81 است که در همان زمان هم ناکارآمد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته همین آیین‌نامه منابع انسانی ناقص نیز باطل شد گفت: هم اینک ما براساس قانون منابع انسانی که قبل از انقلاب تصویب شده کار می‌کنیم که براساس خدمات همان زمان بوده و پاسخگوی نیازهای امروز شهرداری ها نیست.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر به دنبال به حداقل رساندن مشکلات نیروی انسانی بودیم گفت: امروز در شهرداری قم از نظر کمی و کیفی بهره‌ورترین شهرداری کشور در حوزه منابع انسانی هستیم.

وی بیان کرد: نسبت جمعیت شهر قم و نیروهای شهرداری در مقایسه با دیگر شهرهای کشور بسیار پایین‌تر است و در واقع خدمات شهرداری با حداقل هزینه جاری رقم می‌خورد.

بیگدلی خاطرنشان کرد: از رویکرد تصدی‌گری اداری به سمت رویکرد بهره‌وری نیروی انسانی رفته‌ایم و شایسته‌سالاری تا حد امکان و تمرکززدایی و واگذاری موارد حوزه منابع انسانی به قسمت‌های اجرایی مد نظر بوده است.

وی تصریح کرد: در 6 سال گذشته ساختار سازمانی مناسب شهرداری به جمع‌بندی لازم رسیده و ساختار در سال 95 به تصویب وزارت کشور رسید. حدود 200 جلسه کارشناسی در سطوح مختلف برگزار شد و توانستیم ساختار سازمانی را به تصویب برسانیم و ظرف 6 ماه این ساختار اجرایی شد.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به تدوین شناسنامه شغلی مشاغل زیرمجموعه شهرداری در قالب 250 مورد گفت: در قالب این شناسنامه‌ها زیرسیستم‌های مختلف جبران خدمت و... طراحی شد.

وی با اشاره به برگزاری دو مرحله آزمون استخدامی آتش‌نشانی گفت: قم اولین استانی است که تمام نیروها به صورت یک دست از چارت سازمانی پست گرفتند و همه کارمند شهرداری هستند.

بیگدلی از برگزاری 50 دوره آموزشی الکترونیک در شهرداری خبر داد و افزود: در پی شیوع کرونا تمام آموزش‌های کارکنان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود؛ سرانه آموزشی کارکنان از 30 نفر ساعت به 120 نفرساعت رسیده است.

وی گفت: برای اولین بار در شهرداری قم اجرای المپیاد آموزشی کارکنان را داشتیم که با این المپیاد توانستیم بهترین رتبه‌ها را در المپیاد کشوری کسب کنیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com