کد خبر ۱۰۱۶۹۴ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۲

انجام ۲۰۰ هزار نمونه گیری کرونایی در طرح شهید سلیمانی در قم

سیامک محبی امروز با اشاره به افزایش رهگیری اطرافیان بیماران کرونایی در استان بیان کرد: آخرین آمار از انجام هفتگی بیش از پنج هزار و ۶۰۰ رهگیری کرونایی در استان حکایت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از فارس، سیامک محبی امروز با اشاره به افزایش رهگیری اطرافیان بیماران کرونایی در استان بیان کرد: آخرین آمار از انجام هفتگی بیش از پنج هزار و ۶۰۰ رهگیری کرونایی در استان حکایت دارد.

وی افزود: اجرای مراقبت در منزل بیماران کرونایی نیز در استان افزایش نشان می دهد، اما آمار مربوط به آن راضی کننده نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز امیدواری کرد همه نهادهای دارای امکانات بهداشتی و درمانی و بویژه نیروهای مسلح و هلال احمر به یاری دانشگاه علوم پزشکی استان بشتابند تا بتوان از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کرد.

محبی همچنین درباره آمار تجمیعی طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در قم اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، بیش از ۱۰۳ هزار مورد رهگیری از اطرافیان بیماران با تست مثبت کووید۱۹ انجام شده، ضمن آن که تعداد ارجاع به مراکز منتخب حدود سه هزار و ۴۰۰ مورد بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در ادامه به آمار مراقبت در منزل و همچنین ارجاع برخی از این افراد به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان توجه داد و گفت: حدود دو هزار مورد مراقبت در منزل از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اجرا شده که این مراقبت ها، ۲۵۵ مورد ارجاع به مراکز درمانی و بیمارستان ها را به دنبال داشته است.

محبی درباره آمار تجمیعی بازدیدهای نظارتی طرح شهید سلیمانی در قم نیز خاطر نشان کرد: بازدیدهای انجام شده از سوی بخش بهداشت، نیروی مقاومت بسیج و همچنین هلال احمر به ترتیب حدود ۱۲۰، ۴۳ و ۲۷ هزار مورد بوده که این بازدیدها حدود ۳۰ هزار اخطار و ۴ هزار پلمب را به دنبال داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال کل نمونه گیری های کرونایی انجام گرفته در طرح شهید سلیمانی را در استان، حدود ۲۰۰ هزار مورد اعلام و اضافه کرد: حدود ۳۲ هزار مورد از این نمونه گیری ها مثبت بوده است.

وی درباره آخرین آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین اصناف و اماکن مختلف استان نیز اذعان کرد: صنایع و اصناف، آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی، مراکز شماره گذاری خودرو، جایگاه های سوخت، آرامستان ها، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی، آموزشگاه های وابسته به سازمان فنی حرفه ای، مساجد، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، هتل ها و مسافرخانه ها، مجتمع های خرید و پاساژها، تالارهای پذیرایی، نانوایی ها، آرایشگاه ها، اماکن ورزشی تفریحی و همچنین بانک ها از جمله مواردی هستند که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آنها عدد کمتر از ۷۵ درصد را نشان می دهد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم یادآور شد: آخرین آمار استفاده از ماسک هم بیانگر آن است که حداکثر ۶۶ درصد مردم استان در اماکن عمومی و وسائل نقلیه عمومی از ماسک استفاده می کنند.

وی با ابراز تأسف از برخی سهل انگاری های صورت گرفته در برخی ادارات و نهادها و در موضوع رعایت شیوه نامه های بهداشتی تصریح کرد: قابل قبول نیست که برخی ادارات اقدام به برگزاری اردو می کنند و یا مهدکودک های خود را تعطیل نکرده اند، ضمن آن که متأسفانه آمار استفاده از ماسک نیز در ادارات روندی نزولی را نشان می دهد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com