کد خبر ۱۰۱۷۱۵ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۴

شهرداری قم: واکسیناسیون کرونا باید هدفمند شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خواستار هدفمند شدن واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کرونا در شرایط فعلی و بر اساس اولویت دادن به گروه های در معرض ریسک بیشتر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان که در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به پیش بینی شهرداری قم درباره حمل و نقل عمومی مراسم دعای روز عرفه بیان کرد: نیمی از ناوگان اتوبوسرانی قم برای حمل و نقل شرکت کنندگان امروز دعای عرفه مسجد مقدس جمکران تجهیز شده است، ضمن آن که رانندگان تاکسی هم در این باره فراخوان شده اند.

وی در ادامه به اهمیت واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی توجه داد و خاطرنشان کرد: لازم است تا در مقطع فعلی، هدفمندسازی واکسیناسیون علیه کرونا در دستور کار قرار گیرد، به بیان دیگر ضروری است تا مشاغلی مانند نانوایان، متصدیان جایگاه های سوخت، متصدیان بانک ها و همچنین رانندگان حمل و نقل عمومی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم سپس اظهار کرد: اولویت این مشاغل و افراد از آن جهت است که بیشترین مواجهه را با مردم دارند، بنابراین اگر این افراد در اولویت دریافت واکسیناسیون قرار نگیرند، امکان افزایش بار مراکز بهداشتی و درمانی وجود خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: برخی استان های کشور با دریافت دستور مستقیم رئیس جمهور، واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی خود را آغاز کرده اند، ضمن آن که این افراد در فاز سوم سند ملی واکسیناسیون تعریف شده اند و از آن جا که واکسیناسیون برخی مشمولان فاز سوم آغاز شده است، پس ضروری است تا واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی نیز هرچه سریع تر آغاز شود.

ذاکریان سپس اضافه کرد: البته درمانگاه شهرداری قم برای این منظور تجهیز خواهد شد تا واکسیناسیون این افراد سبب تراکم در مراکز واکسیناسیون سطح شهر و شلوغی این مراکز نشود.

و اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این باره گفت: واکسیناسیون علیه بیماری کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون انجام می شود که بر اساس این سند، به ترتیب کادر بهداشت و درمان، گروه های سنّی بالاتر و همچنین مشاغل خاص در اولویت قرار دارند.

محمدرضا قدیر همچنین ادامه داد: بنابراین آغاز واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی عملا نیازمند یک دستور ملی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که البته دانشگاه علوم پزشکی استان، پیگیر دریافت این دستور بوده و هست، اما همچنان دستوری در این باره صادر نشده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com