کد خبر ۱۰۱۷۲۴ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۷

تشویق حداکثری مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی

مرتضی حیدری در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا با ابراز تأسف از ساده انگاری برخی از مردم نسبت به بیماری کرونا اظهار کرد: باید گفت تا وقتی عادی انگاری و ساده اندیشی درباره این بیماری وجود داشته باشد، احتمال هرگونه خطر برای شیوع بیشتر این بیماری و حتی مرگ و میر بیشتر وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی حیدری در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا با ابراز تأسف از ساده انگاری برخی از مردم نسبت به بیماری کرونا اظهار کرد: باید گفت تا وقتی عادی انگاری و ساده اندیشی درباره این بیماری وجود داشته باشد، احتمال هرگونه خطر برای شیوع بیشتر این بیماری و حتی مرگ و میر بیشتر وجود دارد.

وی سپس به تداوم اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در استان توجه داد و گفت: این طرح در قالب گروه های مختلف نظارتی، مراقبتی و حمایتی ادامه دارد، ضمن آن که تلاش می‌شود تا نیروهای فعال بسیج و هلال احمر بیشتر در این طرح پای کار باشند و همانند برخی موج های قبلی بیماری کرونا، خدمت رسانی بیشتری را به مردم بر عهده گیرند.

فرماندار قم همچنین به فعالیت های رصدخانه قرنطینه خانگی بیماران کرونایی با محوریت هلال احمر اشاره کرد و یادآور شد: عدم پرداخت برخی از مطالبات تعهد شده، مشکلاتی را در پیگیری های این رصدخانه ایجاد کرده است که امیدواریم با همراهی بیشتر دانشگاه علوم پزشکی استان مرتفع شود.

حیدری در ادامه بزرگ ترین دغدغه مسیر مبارزه با کرونا را، اطلاع رسانی حداکثری و روزآمد دانست و اذعان کرد: تردیدی نیست که باید مردم را با هر روش به رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی و پایبندی به دستورالعمل ها ترغیب و تشویق کرد.

وی همچنین با تقدیر از فعالیت همه دستگاه ها و نهادهای استانی در موضوع مبارزه با کرونا تأکید کرد: خوشبختانه هماهنگی مطلوبی در درون استان و در این موضوع دیده می شود که امیدواریم این همیاری و هم افزایی، روز به روز بهتر و بیشتر شود.

فرماندار قم همچنین خواستار مصوبه ای از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا برای تجهیز مراکز جدید واکسیناسیون در قم شد و گفت: دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش، بسیج و همچنین شهرداری می توانند در تجهیز مراکز جدید پیشقدم شوند و نقشی فعال ایفا کنند.

وی این اقدام را سبب پشتیبانی از مراکز فعلی واکسیناسیون در قم دانست و بیان کرد: لازم است تا هماهنگی حداکثری در موضوع واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان قم در جلساتی با حضور مدیران استان و بویژه استاندار پیگیری و دنبال شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com